Οι προβλέψεις της Ozios για τον τουρισμό του 2025 αναδεικνύουν σημαντικές νέες τάσεις που διαμορφώνουν το μέλλον της βιομηχανίας. Οι “calmcations” (ήρεμες διακοπές) συνεχίζουν να κερδίζουν έδαφος, με τους ταξιδιώτες να αναζητούν γαλήνιους προορισμούς και αποδράσεις κοντά στη φύση. Παράλληλα, ο υποτουρισμός προωθεί επισκέψεις σε λιγότερο πολυσύχναστες περιοχές, μακριά από υπερτουριστικούς προορισμούς, προσφέροντας αυθεντικές εμπειρίες σε μικρότερες πόλεις ή αγροτικές περιοχές. Μια ενδιαφέρουσα τάση είναι το ταξίδι JOMO (Joy of Missing Out), το οποίο δίνει έμφαση στη χαλάρωση και την αποσύνδεση από τις πιέσεις της καθημερινότητας, προτιμώντας απομονωμένα καταλύματα ή εξοχικές αγροικίες. Επίσης, η αναγέννηση των εστιατορίων ξενοδοχείων αντανακλά τη σημασία της γαστρονομίας, με τους ταξιδιώτες να επιδιώκουν μοναδικές γευστικές εμπειρίες κατά τη διαμονή τους. Η αλυσίδα ταξιδιών (trip chaining) κερδίζει δημοτικότητα, επιτρέποντας στους ταξιδιώτες να συνδυάζουν πολλαπλούς προορισμούς σε μία διαδρομή, ενώ ο βιώσιμος τουρισμός βρίσκεται στο επίκεντρο, με αυξημένη ζήτηση για οικολογικές μετακινήσεις και διαμονές. Χαρακτηριστικά παραδείγματα περιλαμβάνουν τη χρήση του σιδηροδρόμου αντί των αεροπορικών πτήσεων, καθώς και ξενοδοχεία με περιβαλλοντική συνείδηση. Η ψηφιοποίηση του κλάδου, μέσα από πλατφόρμες όπως το Airbnb και το Booking.com, συνεχίζει να προσφέρει εξατομικευμένες εμπειρίες, επηρεάζοντας καθοριστικά τη στρατηγική των επιχειρήσεων. Οι τάσεις αυτές καταδεικνύουν τη στροφή του τουρισμού σε πιο ήρεμες, βιώσιμες και αυθεντικές εμπειρίες.
«Πρωταγωνιστούν» τα ήσυχα και βιώσιμα ταξίδια το 2025
