Ο ελληνικός τουριστικός τομέας διατηρεί ισχυρή δυναμική για το 2025, παρά τις διεθνείς αβεβαιότητες. Σύμφωνα με έκθεση της Εθνικής Τράπεζας, οι αεροπορικές αφίξεις αυξήθηκαν κατά 10% στο πρώτο τετράμηνο του 2025, ενώ οι προγραμματισμένες θέσεις για το καλοκαίρι είναι αυξημένες κατά 4%. Οι δείκτες προσδοκιών των ξενοδοχείων καταγράφουν βελτίωση, ενώ οι καθαρές προσλήψεις το πρώτο τρίμηνο ανήλθαν στις 27.000. Οι μικρομεσαίες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις (ΜμΕ) αναμένουν αύξηση αφίξεων κατά 5% το 2025, υποδεικνύοντας σταθερή εμπιστοσύνη στις προοπτικές του κλάδου. Οι «ώριμοι» τουριστικοί προορισμοί (Αιγαίο, Χαλκιδική) επιδεικνύουν μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, υψηλότερη ζήτηση και επενδυτική δραστηριότητα. Ξενοδοχειακές ΜμΕ σε αυτές τις περιοχές υλοποίησαν πιο εντατικές επενδύσεις την τελευταία τριετία, με 70% συμμετοχή και 21% του κύκλου εργασιών να επανεπενδύεται, σε αντίθεση με 58% συμμετοχή και 16% στις υπόλοιπες περιοχές. Οι εν λόγω επιχειρήσεις επιδιώκουν τόσο την αύξηση μεγέθους (31%) όσο και συνεργασίες (15%), καταδεικνύοντας στρατηγική προσαρμογή στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς. Επιπλέον, επιδεικνύουν αυξημένη ευαισθησία στις νέες τάσεις: ψηφιακές υπηρεσίες, συνεργασίες με τοπικές επιχειρήσεις, τουριστικές εμπειρίες και περιβαλλοντική βιωσιμότητα. Το 59% επένδυσε στο digital marketing, ενώ 54% υλοποίησε δράσεις ενεργειακής αναβάθμισης. Οι ξενοδοχειακές ΜμΕ που ενσωματώνουν αυθεντικές εμπειρίες και βιώσιμες πρακτικές αποκτούν προβάδισμα στο νέο τουριστικό τοπίο. Καθώς η εποχικότητα μειώνεται και ενισχύονται οι long haul αφίξεις από ΗΠΑ και Κίνα, η στρατηγική εξωστρέφεια και η επενδυτική προσαρμογή κρίνονται καθοριστικές. Το νέο πρότυπο τουριστικής ανάπτυξης στηρίζεται σε ποιοτικές υπηρεσίες, διαφοροποίηση και βιωσιμότητα, τομείς στους οποίους τα ξενοδοχεία διαδραματίζουν πρωταγωνιστικό ρόλο.
Ο ξενοδοχειακός τομέας στην αιχμή του νέου τουριστικού μοντέλου
