Στην ετήσια Έκθεση Ταξιδιωτικών Τάσεων 2025, το Ινστιτούτο Οικονομικών της Mastercard (MEI) αναδεικνύει μια μετατόπιση στις προτιμήσεις των Ευρωπαίων ταξιδιωτών προς εμπειρίες με προσωπική και αξιακή σημασία. Οι ταξιδιώτες πλέον εστιάζουν σε δραστηριότητες που σχετίζονται με τη σύνδεση, την ευεξία, τον αθλητισμό, τη γαστρονομία και την περιπέτεια. Παρά τις γεωπολιτικές και οικονομικές μεταβλητές, ο τουρισμός στην Ευρώπη παραμένει ανθεκτικός. Η ανάλυση δείχνει ότι μεγάλα αθλητικά γεγονότα, όπως ο τελικός του Champions League, έχουν ισχυρό τουριστικό αντίκτυπο, με τις ισπανικές δαπάνες να αυξάνονται κατά 148% και τις γερμανικές κατά 61%. Τα στοιχεία κρατήσεων πτήσεων καταγράφουν αυξημένη ζήτηση για προορισμούς όπως Τόκιο, Οσάκα, Χουργκάντα, Λάρνακα και Τίρανα — τα τελευταία αναδεικνύονται ως ταχύτερα αναπτυσσόμενος αστικός προορισμός στην Ευρώπη. Η Ιταλία και η Πολωνία ενισχύονται ως προορισμοί ευεξίας, σύμφωνα με τον Δείκτη Τουρισμού Ευεξίας της Mastercard, ενώ η Κωνσταντινούπολη ξεχωρίζει ως η πιο διεθνοποιημένη γαστρονομική πόλη. Η Σκανδιναβία καταγράφει αυξημένη τουριστική δραστηριότητα σε φυσικά πάρκα, με τη Φινλανδία να ηγείται. Σημαντική αύξηση 28% παρατηρείται στις απόπειρες απάτης κατά την τουριστική αιχμή, με τις τεχνολογίες προστασίας να παίζουν καθοριστικό ρόλο. Τέλος, τα επαγγελματικά ταξίδια διαρκούν περισσότερο, παρότι μειώνονται σε αριθμό, δείχνοντας νέα πρότυπα επαγγελματικής μετακίνησης.
Mastercard: Επαναπροσδιορίζουν τα ταξίδια οι Ευρωπαίοι το 2025
