Η έρευνα για τη Διασύνδεση του Ξενοδοχειακού Κλάδου με τον Πρωτογενή Τομέα, που πραγματοποίησε για λογαριασμό του ΞΕΕ το ΙΤΕΠ, παρουσιάστηκε κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης-Workshop με τίτλο «Οινοτουρισμός: Η επόμενη Μέρα». Όπως έδειξαν τα στοιχεία, το 88% της δαπάνης των ξενοδοχείων για αγορά τροφίμων και ποτών αφορά σε αγορά ελληνικών προϊόντων. Το 36% από παραγωγούς εντός του νομού και το 52% από την υπόλοιπη Ελλάδα. Επίσης, το 97% των κρασιών που καταναλώνουν τα ξενοδοχεία είναι ελληνικά, ενώ 250 ξενοδοχεία έχουν πιστοποιηθεί στη δράση του ΞΕΕ «Ελληνικό Πρωινό». Παράλληλα, ο μικρός όγκος παραγωγής και το υψηλό κόστος εναλλάσσονται ως οι κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες προμήθειας τροφίμων και ποτών από τοπικούς παραγωγούς σε όλες τις Ελληνικές Περιφέρειες. Προϊόντα «πρωταθλητές» στις αγορές σε τοπικό επίπεδο αποτελούν η μαναβική, τα αυγά και τα αρτοπαρασκευάσματα και ακολουθούν το λάδι, το κρασί και το μέλι.