Οι «εφιαλτικές» στιγμές που έζησαν οι Έλληνες ξενοδόχοι τη χρονιά που μας πέρασε φαίνεται πως ανήκουν στο παρελθόν, καθώς το καλοκαίρι του 2021, παρά τα προβλήματα, η κατάσταση ήταν αισθητά βελτιωμένη. Η τουριστική περίοδος ξεκίνησε στις 15 Μαΐου, χωρίς αυτό να σημαίνει πως όλες οι μονάδες άνοιξαν αμέσως τις πύλες τους. Παρόλα αυτά, το σύνολο των ξενοδοχείων λειτούργησαν κανονικά τους μήνες Ιούλιο και Αύγουστο, με τα στοιχεία της αγοράς να δείχνουν ικανοποιητικές πληρότητες δεδομένων των συνθηκών. Ξένοι και Έλληνες επισκέπτες, πλημμυρίζοντας τους τουριστικούς προορισμούς της χώρας στο δίμηνο Ιουλίου-Αυγούστου, «έσωσαν» την κατάσταση. Οι πληρότητες των καταλυμάτων σε πολλές περιπτώσεις έφτασαν και το 85%. Με βάση τα τελευταία στοιχεία του Αυγούστου, οι επισκέπτες από το εξωτερικό ξεπέρασαν τα 6 εκατομμύρια. Επιπροσθέτως, τα πρόσφατα στοιχεία από την Τράπεζα της Ελλάδας για τον μήνα Ιούνιο, καταγράφουν άνοδο κατά 317,1% στις αφίξεις τουριστών, καθώς ξεπέρασαν το 1 εκατ. Στις πρώτες θέσεις βρέθηκαν οι Γερμανοί (237.000) και οι Γάλλοι (85.000). Στο μεταξύ, οι τουριστικές εισπράξεις, πάντα σύμφωνα με στοιχεία που ανακοίνωσε η Τράπεζα της Ελλάδος για το πρώτο εξάμηνο του 2021, αυξήθηκαν κατά 51% σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2020 και διαμορφώθηκαν στα 1,1 δισ. ευρώ. Οι ξενοδόχοι και οι υπόλοιποι φορείς του τουρισμού κάνουν λόγο για οικονομική «ανάσα», με τα βλέμματα πλέον να στρέφονται στο Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο. Κρήτη, Ρόδος, Σαντορίνη, Κέρκυρα, Μύκονος, Πάρος, Νάξος και γενικότερα Κυκλάδες και Νότιο Αιγαίο, «πρωταγωνίστησαν» στις ελεύσεις επισκεπτών, σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ομοσπονδίας Ταξιδιωτικών Γραφείων, Λύσσανδρο Τσιλίδης. «Ουσιαστικά δεν υπάρχει ελληνικός προορισμός που δεν δέχτηκε το ρεύμα της τουριστικής κίνησης», δήλωσε ο κ. Τσιλίδης και υπογράμμισε ότι αποδείχτηκε ότι πλέον οι διακοπές είναι ανάγκη για τους πολίτες και όχι πολυτέλεια. Παράλληλα, ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, Δημήτρης Φραγκάκης τόνισε ότι «η προετοιμασία μας στον ΕΟΤ για την φετινή σεζόν είχε ξεκινήσει ήδη από πέρυσι. Με μία νέα καμπάνια, προσαρμοσμένη στα νέα δεδομένα, αλλά και εξαιρετικά ευέλικτη, αλλά και με συμφωνίες με αεροπορικές και tour operators, προετοιμαστήκαμε πολύ στοχευμένα στον τομέα της προβολής».