Ευέλικτα και λειτουργικά χαρακτήρισε τα επικαιροποιημένα υγειονομικά πρωτόκολλα των ξενοδοχείων η πρόεδρος του Ινστιτούτου Τουριστικών Ερευνών και Προβλέψεων, κ. Κωνσταντίνα Σβήνου, σημειώνοντας ότι πλέον βρέθηκε η λύση για το σοβαρό θέμα του μπουφέ που πέρυσι δημιούργησε πολλά προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία κυρίως των μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων. Ειδικότερα, από φέτος οι πελάτες των ξενοδοχείων θα μπορούν να σερβίρονται μόνοι τους στο μπουφέ και όχι με τη βοήθεια του προσωπικού του ξενοδοχείου, όπως γινόταν πέρυσι που δημιουργούσε προβλήματα καθυστερήσεων στη διάρκεια της εξυπηρέτησης των πελατών. Έτσι τα ξενοδοχεία που διαθέτουν μπουφέ, υποχρεούνται με τα επικαιροποιημένα υγειονομικά πρωτόκολα να παρέχουν απολυμαντικό χεριών στην είσοδο του μπουφέ, αλλά και ταυτόχρονος έλεγχος ότι αυτό γίνεται από τους πελάτες. Την ίδια στιγμή, υποχρεωτική είναι η τοποθέτηση διαχωριστικού προστατευτικού στα φαγητά, ενώ θα υπάρχει και η δυνατότητα οι πελάτες να προμηθεύονται γάντια μιας χρήσης προκειμένου να πιάσουν τη λαβίδα. Σε κάθε περίπτωση απαγορεύεται η λειτουργία του καθιστικού – χώρου τραπεζαρίας για άλλες δραστηριότητες, εκτός αυτής της εστίασης. Σταχυολογώντας τα επικαιροποιημένα υγειονομικά πρωτόκολλα τονίζεται μεταξύ άλλων ότι στα υπνοδωμάτια – κοιτώνες, η δυναμικότητά τους περιορίζεται στο 50% και τηρείται υποχρεωτικά απόσταση 1,5μ μεταξύ των κλινών. Μάλιστα, κατά την είσοδο των πελατών θα πραγματοποιείται θερμομέτρηση και θα συμπληρώνεται ερωτηματολόγιο υγείας. Να σημειωθεί ότι τα μέσα ατομικής προστασίας του προσωπικού, η μάσκα (απλή χειρουργική ή πάνινη/υφασμάτινη), τα γάντια μιας χρήσης είναι πλέον στην καθημερινότητα τους. Ειδικά για το προσωπικό της υπηρεσίας υποδοχής, μπορεί να γίνεται χρήση προσωπείου/ασπίδας προσώπου, όπως τονίζεται.