Η HOTREC έδωσε στη δημοσιότητα την έρευνα για τα κανάλια διάθεσης δωματίων ξενοδοχείων στην Ευρώπη το 2024, η οποία εξετάζει τις πρόσφατες εξελίξεις και τις τάσεις στον ευρωπαϊκό τομέα των καταλυμάτων και αποτυπώνει τους τρόπους με τους οποίους οι επισκέπτες πραγματοποιούν κρατήσεις σε ξενοδοχεία. Τα κύρια ευρήματα της έρευνας επιβεβαιώνουν την ανάγκη για την ορθή εφαρμογή της Πράξης για τις Ψηφιακές Αγορές (DMA), διασφαλίζοντας μια πιο δίκαιη και ισορροπημένη μεταχείριση των ξενοδόχων από τους Online Travel Agencies (OTAs). Τα βασικά συμπεράσματα της φετινής έρευνας είναι:
– Τα τελευταία 10 χρόνια, οι OTAs κέρδισαν μερίδιο αγοράς της τάξης του 10% κατά μέσο όρο στον ευρωπαϊκό ξενοδοχειακό τομέα.
– Τα κανάλια πωλήσεων για τα ευρωπαϊκά ξενοδοχεία επιστρέφουν στις τάσεις που επικρατούσαν πριν από την πανδημία, όπου οι απευθείας κρατήσεις συνεχίζουν να μειώνονται.
– Τα ξενοδοχεία βασίζονται σε μεγάλο βαθμό σε OTAs, για κρατήσεις, ιδίως τα μικρότερα ξενοδοχεία με λιγότερα δωμάτια.
– Οι δύο κυρίαρχοι παίκτες στην αγορά ξενοδοχειακών καταλυμάτων είναι η Booking Holdings και η Expedia Group. Η Booking κατέχει μερίδιο 71% στην αγορά OTAs, αυξημένο κατά 10% τα τελευταία 10 χρόνια. Η Expedia έχει μερίδιο αγοράς κοντά στο 15%, αυξημένο κατά 2% τα τελευταία 2 χρόνια.
– Οι OTAs διαμορφώνουν αυθαίρετα τις τιμές σε 4 από τις 10 περιπτώσεις. Επίσης, οι προσφορές τους προέρχονται από πολλαπλές πηγές, καταχωρώντας τιμές και διαθεσιμότητες άλλων OTAs στη δική τους πλατφόρμα, επηρεάζοντας αρνητικά 1 στα 2 ξενοδοχεία στην Ευρώπη.
– Η ηλεκτρονική διάθεση δωματίων αντιπροσωπεύει το 45% των διανυκτερεύσεων που κλείνονται σε πραγματικό χρόνο μέσω διαδικτυακών καναλιών.