Νέες τάσεις στα ταξίδια σκιαγραφούν οι έρευνες των τελευταίων μηνών, με τα υγειονομικά πρωτόκολλα και την ασφάλεια να μπαίνουν σε πρώτο πλάνο. Ανάλογα είναι και τα συμπεράσματα πρόσφατης έρευνας του The Points Guy, που φανερώνει πως θα κινηθούν όσοι σκοπεύουν να ταξιδέψουν το προσεχές διάστημα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία και αναφορικά με τα αεροπορικά ταξίδια, το 30% δήλωσε ότι η αυστηρή συμμόρφωση μάσκας επί του σκάφους είναι υψίστης σημασίας, ενώ το 10% ανέφερε ότι οι αεροπορικές εταιρείες ακολουθούν κατάλληλα πρωτόκολλα καθαρισμού και συχνότητα καθαρισμού αεροσκαφών. Το 10% θεωρεί σημαντικές τις αποστάσεις στο αεροπλάνο και το 6% αναζητά ευέλικτες πολιτικές ακύρωσης. Σε αντίθεση με τα προηγούμενα χρόνια, το κόστος στα ναύλα περνά σε δεύτερη μοίρα, αφού η ασφάλεια είναι αυτή που προέχει για την πλειοψηφία των ταξιδιωτών εν μέσω κορονοϊού. Παράλληλα, όπως ήταν και αναμενόμενο, οι πρώτοι που σκοπεύουν να ταξιδέψουν το προσεχές διάστημα είναι οι νεότεροι σε ηλικία, καθώς οι ευάλωτες ομάδες εμφανίζονται πιο διστακτικές και επιθυμούν να προστατευτούν από μια πιθανή έκθεση στον Covid-19. Generation Z (ηλικίας 18-23 ετών) και Millennials (ηλικίας 24-39 ετών) είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν για την επερχόμενη περίοδο των διακοπών με 30% και 24% αντίστοιχα, σύμφωνα με την έρευνα. Ως προς τον τρόπο που θα ταξιδέψουν, τα οδικά ταξίδια ξεχωρίζουν. Το 90% απάντησε ότι πιθανότερο είναι να ταξιδέψει με αυτοκίνητο, το 42% με αεροπλάνο και το 18% με τρένο. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι που συμμετείχαν στην έρευνα ανέφεραν ότι δεν έχουν ταξιδέψει από τότε που ξέσπασε η πανδημία, αλλά ξεκίνησαν να προγραμματίζουν το τελευταίο διάστημα την πρώτη τους απόδραση.
Τέλος, τα συμπεράσματα αυτά επιβεβαιώνει και η έρευνα της μεγάλη ταξιδιωτικής πλατφόρμας Skyscanner. Οι ευέλικτες κρατήσεις θα αποτελέσουν το κλειδί στα ταξίδια το επόμενο διάστημα, είτε πρόκειται για πτήσεις, για ενοικίαση αυτοκινήτου ή ξενοδοχείο, με ευελιξία στις επιλογές αλλαγής κράτησης και ακύρωσης. Οι αεροπορικές εταιρείες, τα ξενοδοχεία και οι τουρ οπερέιτορ θα ενισχύσουν τις πρακτικές καθαριότητας και οι εταιρείες που χρησιμοποιούν μάσκες, ενισχυμένες πρακτικές καθαριότητας και υπηρεσίες ασφαλούς check in θα κερδίσουν τις προτιμήσεις των περισσότερων ταξιδιωτών.