H Ελλάδα είναι από τους πλέον δημοφιλείς προορισμούς για τις μεγάλες αγορές εξερχόμενου τουρισμού της Ευρώπης και μάλιστα, παρά το ανταγωνιστικό μειονέκτημα της χώρας ότι οι περισσότεροι Ευρωπαίοι δηλώνουν σε αυτή τη συγκυρία ότι προτιμούν τα ταξίδια μικρότερων αποστάσεων διάρκειας έως τρείς ώρες. Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα της νέας μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Το προφίλ σημαντικών αγορών του ελληνικού τουρισμού» όπου εξετάζεται, πρώτη φορά τόσο νωρίς στο ξεκίνημα της τουριστικής σεζόν, η πρόθεση των Ευρωπαίων για ταξίδια τους επόμενους μήνες, οι προγραμματιζόμενες δαπάνες, η διάρκεια και το είδος της διαμονής κι άλλες σημαντικές παράμετροι της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς. Βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
-Οι Γερμανοί, οι Βρετανοί, οι Γάλλοι και οι Ισπανοί έχουν αρχίσει τον προγραμματισμό των ταξιδιών τους για τους επόμενους 12 μήνες, με ποσοστό περίπου 70%.
-Η Ελλάδα βρίσκεται στις πρώτες θέσεις στη λίστα προορισμών των Ευρωπαίων τουριστών για τις αγορές της Γερμανίας, της Γαλλίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ισπανίας.
-Οι τουρίστες προτιμούν ταξίδια μικρότερης διάρκειας, με πάνω από 3 στους 4 Γερμανούς, Γάλλους και Βρετανούς να επιθυμούν ταξίδια διάρκειας λιγότερης από 3 ώρες.
-Παρά τις οικονομικές πιέσεις λόγω πανδημίας και πληθωριστικών πιέσεων, οι τουρίστες προτίθενται να ξοδέψουν περισσότερα σε ταξίδια στην Ευρώπη.
-Οι κύριοι λόγοι για τις διακοπές στο εξωτερικό είναι η απόλαυση και η χαλάρωση, η εμπειρία νέων μερών και πολιτισμών και η επιθυμία για νέες και συναρπαστικές δραστηριότητες.
-Τα δημοφιλέστερα είδη διακοπών είναι σε παραθαλάσσιους προορισμούς, City Break, τη φύση, αξιοθέατα, επισκέψεις σε συγγενείς και φίλους και πεζοπορία.