Η πλειοψηφία των επισκεπτών, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες, δίνει μεγάλη σημασία στην εμπειρία του ύπνου. Είτε πρόκειται για ένα ταξίδι αναψυχής είτε για μια ολιγοήμερη διαμονή για επαγγελματικούς λόγους, αυτοί που κάνουν κράτηση αναμένουν από το τουριστικό κατάλυμα να προσφέρει υψηλό επίπεδο υπηρεσιών που συνδέονται με την ξεκούραση και τη χαλάρωση. Για το λόγο αυτό, όλο και περισσότερα ξενοδοχεία δίνουν πλέον μεγαλύτερη έμφαση στο κομμάτι αυτό, όχι μόνο μέσα από την αναβάθμιση των υποδομών τους, αλλά κυρίως με τη δημιουργία μιας ολοκληρωμένης εμπειρίας που μένει αξέχαστη στον επισκέπτη. Τα στοιχεία που συνδέονται με τη χαλάρωση και την αναβάθμιση της διαμονής είναι πολλά και δεν περιορίζονται μόνο σε ένα στρώμα ή ένα μαξιλάρι. Σύμφωνα με σχετική μελέτη, ένα θορυβώδες κλιματιστικό, τα άβολα κλινοσκεπάσματα και μαξιλάρια και οι θόρυβοι έξω από το δωμάτιο του ξενοδοχείου είναι οι ισχυρότεροι προγνωστικοί παράγοντες της κακής ικανοποίησης του ύπνου των επισκεπτών. Ευτυχώς για τα ξενοδοχεία, αυτά τα χαρακτηριστικά είναι σε μεγάλο βαθμό τροποποιήσιμα και έτσι μπορούν να αποκομίσουν οφέλη όσον αφορά την ικανοποίηση των επισκεπτών που είναι ο επιθυμητός στόχος για τη δημιουργία πιστών πελατών.