Μπορεί για τα περισσότερα ξενοδοχεία η σεζόν να τελειώνει στα μέσα Οκτωβρίου, ωστόσο υπάρχουν τμήματα που λειτουργούν σε αυτά περισσότερο το χειμώνα και λιγότερο το καλοκαίρι, σύμφωνα με την αντιπρόεδρο του ΞΕΕ κ. Χριστίνα Τετράδη. Τα τμήματα Μάρκετινγκ, τα τμήματα κρατήσεων, τα τμήματα συντήρησης λειτουργούν με μεγαλύτερη ένταση το χειμώνα, προκειμένου να προσελκύσουν τους νέες επισκέπτες αφενός, αλλά και να εργαστούν με στόχο την παροχή ποιοτικότερων υπηρεσιών κάθε νέα χρονιά που έρχεται. Είναι χαρακτηριστικό ότι ένα ξενοδοχείο κρατάει ένα 10% με 20% των εργαζομένων ενεργούς όλο τον χρόνο.
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε στο ΑΠΕ ΜΠΕ η κ. Τετράδη, υπολογίζεται ότι ο κλάδος της συντήρησης των ξενοδοχείων δημιουργεί έναν τζίρο 1 δις. ευρώ, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τις τοπικές οικονομίες των περιοχών, όπως άλλωστε έχει τονίσει και το ξενοδοχειακό επιμελητήριο σε πρόσφατη έρευνα του. Στο μεταξύ προτού ρίξει αυλαία η φετινή χρονιά η μεγαλύτερη μερίδα των ξενοδοχείων έχουν ήδη αρχίσει τις διαπραγματεύσεις με τους Tour Operators για το 2023. Εστιάζοντας στις τιμές των νέων συμβολαίων, συντεταγμένα όλος σχεδόν ο ξενοδοχειακός κλάδος έχει ζητήσει αύξηση 10% στα νέα συμβόλαια του 2023, αναφέρει η κα Τετράδη. Βέβαια μια τέτοια εξέλιξη δεν καλύπτει την αύξηση του ενεργειακού κόστους που κυμαίνεται στο 30% με 40%, εξήγησε η κα Τετράδη. Πολύ λίγες εταιρίες εξασφάλισαν αυξήσεις άνω του 20% σε σχέση με πέρυσι, ενώ πολύ μεγάλο πρόβλημα αντιμετωπίζουν ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που έχουν πενταετή υπογεγραμμένα συμβόλαια από το 2019. Οι τελευταίες επιχειρούν να πετύχουν μια άνοδο 5% στις τιμές, αλλά με πολύ μεγάλη δυσκολία θα το καταφέρουν.