«Τουρισμός και Ευεξία»

Πώς θα σας φαινόταν να ξυπνάγατε σε ένα υπερπολυτελές ξενοδοχείο στην Σαντορίνη και κάνατε ένα υπέροχο μάθημα γιόγκα με θέα την καλντέρα; Ή να απολαμβάνατε ένα υγιεινό πρωινό με τοπικά προϊόντα και το βραδάκι να συμμετείχατε σε μια συνέδρια διαλογισμού σε ένα πανέμορφο δάσος με βελανιδιές στην Πελοπόννησο; Ή καλύτερα μαθήματα σερφ στα Χανιά και στην συνέχεια να απολαμβάνατε ένα Thai massage στο κεδρόδασος;

Καλώς ήρθατε στον υπέροχο κόσμο του Wellness Tourism, όπου κερδίζει έδαφος στην παγκόσμια τουριστική βιομηχανία με έσοδα που ξεπερνάνε τα 4,5 τρισεκατομμύρια, αλλά δυστυχώς η χώρα μας (αν και θα έπρεπε) δεν βρίσκεται καθόλου μέσα στην λίστα με τις χώρες που προσφέρονται για τέτοιου είδους δραστηριότητες. Η ιδέα απλή: δημιουργείς ένα πακέτο διακοπών σε έναν όμορφο προορισμό που σαν κύριο σκοπό του έχει την ευεξία, την χαλάρωση, την σωματική και πνευματική υγεία μέσα από συγκεκριμένες δραστηριότητες. Το φάσμα τεράστιο, αφού απευθύνεται σε γκρουπ ποικίλων τάξεων, ηλικιών, εκπαιδευτικών και οικονομικών κατηγοριών. Σύμφωνα με την Anne Dimon, πρόεδρο του Wellness Tourism Association, ο καθένας είναι ένας εν δυνάμει ταξιδιώτης ευεξίας, αν και παρατηρείται μια αυξητική τάση στις γυναίκες ηλικιών μεταξύ 30 και 60 τα τελευταία χρόνια.

Το μυστικό πίσω από την επιτυχία τέτοιου είδους διακοπών είναι ο λεγόμενος «Συλλογικός αναβρασμός» και είναι μια έννοια που διατύπωσε πρώτος ο γάλλος κοινωνιολόγος Émile Durkheim το 1912, και ουσιαστικά αναφέρεται στην ανάγκη των ανθρώπων να μοιραστούν ταυτόχρονα κοινές εμπειρίες. Να νιώσουν ότι αποτελούν ένα σύνολο. Να ικανοποιήσουν την ανάγκη τους να ανήκουν. Θα λέγαμε πως δημιουργείται ένα συνδετικό, συλλογικό και ιερό συναίσθημα, κατά το οποίο από το «εγώ» μεταβαίνουμε στο «εμείς». Βέβαια, θα χαρακτηρίζαμε τις διακοπές που στόχο τους έχουν την συλλογική ευεξία των ατόμων που συμμετέχουν, ως Ανύψωση παρά Αναβρασμό, αφού οι εμπειρίες που αποκομίζουν συμβάλλουν στη μείωση του αισθήματος της μοναξιάς, στην αύξηση της κοινωνικότητας, της θετικότητας και στην οικοδόμηση μιας ζωής με νόημα.

Ο «Τουρισμός της Ευεξίας» έχει οριστεί από την ανεξάρτητη Αμερικάνικη αρχή Global Wellness Institute, ως ένα ταξίδι αναψυχής που σκοπό του έχει το ευ ζειν στο σύνολο του, την ψυχική και σωματική ανάταση. Από το 2015, όπου και εμφανίστηκε δυναμικά στην παγκόσμια αγορά ως τουριστική τάση αναπτύσσεται ραγδαία ως και 6,5% κάθε χρόνο και αντιπροσωπεύει πια το 18% της διεθνής τουριστικής αγοράς. Τα πλεονεκτήματα του είναι τα εξής απλά: μπορεί να γίνει παντού στον πλανήτη, να συνδυαστεί έξυπνα με απλά πράγματα όπως η φύση και το υγιεινό τοπικό φαγητό, ενώ τέλος απευθύνεται σε όλους. Μεγάλο ενδιαφέρον προκαλεί το γεγονός ότι οι ταξιδιώτες ευεξίας ξοδεύουν 178% παραπάνω από το καθορισμένο budget, όταν ο προορισμό τους βρίσκεται εντός της χώρας τους, ενώ όταν πρόκειται για το εξωτερικό ξοδεύουν ένα 53%.

Η γιόγκα μπορεί να αποτελέσει τον συνδετικό κρίκο αφού εύκολα μπορεί να ενταχθεί ως βασική δραστηριότητα, με αποτέλεσμα οι έρευνες να δείχνουν πως κάθε χρόνο διοργανώνονται περίπου 18,739 Yoga Retreats. Με την Ινδία και το Νεπάλ να είναι οι πιο φτηνοί προορισμοί, δυστυχώς δεν υπάρχουν στοιχεία για την χώρα μας, αν και διοργανώνονται αρκετά ειδικά από ιδιώτες δασκάλους γιόγκα. Πρωινές αναπνοές στον καθαρό αέρα με φόντο το πέλαγος, τους ελαιώνες, τη φύση, δυναμική πρακτική γιόγκα σε τοποθεσίες ιδιαίτερου φυσικού κάλλους, πρωινό υψηλής διατροφικής αξίας, μεσημεριανή χαλάρωση ή εκδρομές, απογευματινή ήπια πρακτική λίγο πριν από τη δύση του ηλίου, διαλογισμός ή χαλαρωτική μουσική πριν ή μετά το χορτοφαγικό δείπνο με τοπικά προϊόντα, βαθύς ύπνος με σώμα και μυαλό καθαρό είναι μόνο μερικές από τις στιγμές ενός Yoga Retreat.

Παρόλα αυτά θα έπρεπε η Ελλάδα να φιγουράρει ανάμεσα στις πρώτες χώρες που φιλοξενούν διακοπές ευεξίας, όχι μόνο εξαιτίας των παραδοσιακών υψηλών υπηρεσιών τουρισμού της, αλλά προπάντων για την «ενέργεια» του τόπου, για τις μοναδικής ομορφιάς τοποθεσίες, για τις ανταγωνιστικές τιμές, για την πληθώρα των καταλυμάτων, την παροχή ασφαλείας για τους τουρίστες, το υγιεινό φαγητό και τις πρώτες ύλες, για τον σύμμαχο καιρό και τέλος για όλους εκείνους τους Έλληνες επαγγελματίες του Wellness που μπορούν να μετατρέψουν τις διακοπές σε μια μοναδική εμπειρία.

Panos Kontogiorgos

BA(Hons) mass media communication

500HYAI

owner @thesoulhousegr

200H t.t @yogafirstacademy

 

Exit mobile version