Σε μία διαρκώς εξελισσόμενη αγορά που ο ανταγωνισμός κορυφώνεται, η διαδικτυακή παρουσία μιας επιχείρησης είναι προϋπόθεση για να συνεχίσει να υφίσταται. Σήμερα, σχεδόν ο μισός πληθυσμός της γης είναι συνδεδεμένος στο διαδίκτυο, έτσι λοιπόν και οι επιχειρήσεις έχουν μετακινηθεί σε αυτό, με σκοπό να απευθυνθούν σε μεγαλύτερο κοινό παγκοσμίως.
Η κατασκευή ιστοσελίδων για ιδιοκτήτες επιχειρήσεων οποιουδήποτε μεγέθους έχει γίνει απαραίτητη. Εάν μια επιχείρηση δεν διαθέτει ιστότοπο, ενδέχεται να χάσει πολλούς πιθανούς πελάτες μέσω διαδικτύου. Συγκεκριμένα, το 90% των καταναλωτών πιστεύει πως μία επιχείρηση που διαθέτει ιστοσελίδα είναι πιο αξιόπιστη από επιχειρήσεις που έχουν μόνο παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Όσον αφορά το κλάδο του τουρισμού, ειδικότερα σήμερα που λόγω της πανδημίας, η πλειονότητα των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στον τουρισμό και ειδικά των μικρομεσαίων ξενοδοχειακών μονάδων, έχει πληγεί ανεπανόρθωτα, η ισχυρή διαδικτυακή παρουσία αποτελεί μονόδρομο για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Όπως προαναφέρθηκε, η παρουσία μιας επιχείρησης στα Social Media δεν είναι από μόνη της αρκετή, καθώς πλέον οι ιστοσελίδες αποτελούν το πιο σημαντικό κομμάτι για την online προβολή μιας επιχείρησης.
Οι ιστοσελίδες των ξενοδοχείων αποτελούν σήμερα το σημαντικότερο online σημείο αναφοράς και παρουσίασης ενός καταλύματος. Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, η πλειονότητα των ταξιδιωτών επισκέπτεται την επίσημη ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου/καταλύματος για να λάβουν πληροφορίες, ανεξαρτήτως από ποια πηγή θα πραγματοποιηθεί η τελική κράτηση. Αυτός είναι ο λόγος που η πλειονότητα των ξενοδοχείων έχει την δική της Ιστοσελίδα, και τα περισσότερα από αυτά πληρούν τις βασικές προδιαγραφές, που απαιτεί το σύγχρονο Digital Marketing και τα latest trends.
Η ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου/καταλύματος θα πρέπει να μπορεί να μεταδώσει στον επισκέπτη την «ταυτότητα» του ξενοδοχείου/καταλύματος, να του δώσει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που αναζητάει, να παρουσιάσει τις υπηρεσίες του και σε τι διαφοροποιείται σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Μια επιτυχημένη ιστοσελίδα μπορεί να γίνει το καλύτερο κανάλι πωλήσεων ενός ξενοδοχείου/καταλύματος.
Ωστόσο, για να αποτελέσει μια ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου/καταλύματος το πιο σημαντικό εργαλείο επικοινωνίας και κανάλι πωλήσεων της επιχείρησης, θα πρέπει να είναι πάνω από όλα λειτουργική, υψηλής αισθητικής με user friendly περιβάλλον, γρήγορης φόρτωσης και να ανταποκρίνεται στην ποιότητα του εκάστοτε ξενοδοχείου/καταλύματος.
Όσον αφορά την αισθητική της ιστοσελίδας μιας τέτοιας επιχείρησης, το layout, τα χρώματα, η επιλογή γραμματοσειρών, οι εικόνες και τα γραφικά θα πρέπει είναι όλα έτσι διαμορφωμένα ώστε να αντικατοπτρίζεται η μοναδική ταυτότητα της και η
‘’ζεστασιά’’ που μπορεί να προσφέρει στον επισκέπτη του εκάστοτε χειμερινού προορισμού.
Φυσικά, η υψηλή αισθητική μιας ιστοσελίδας μπορεί να ‘’κερδίσει’’ τον πιθανό επισκέπτη, αλλά δεν είναι από μόνη της αρκετή για να τον μετατρέψει σε πελάτη και να προβεί σε κράτηση .
Η ισορροπία ανάμεσα στην λειτουργικότητα και την αισθητική, είναι αυτό που καθιστά επιτυχημένη μια ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου/καταλύματος. Για παράδειγμα ποιο το νόημα της υψηλής αισθητικής, αν ο επισκέπτης της ιστοσελίδας δεν μπορεί να προχωρήσει εύκολα και γρήγορα σε κράτηση, ή αν δυσκολεύεται να βρει σημαντικές πληροφορίες όπως για την τοποθεσία του ξενοδοχείου, την διαθεσιμότητα, ή τον τρόπο επικοινωνίας με το ξενοδοχείο. Γι’ αυτό το λόγο στην Younet προτεραιότητα μας είναι να δημιουργούμε Ιστοσελίδες με βάση την φιλικότητα προς την πλοήγηση του χρήστη (user friendly) και φυσικά ιστοσελίδες βελτιστοποιημένες για όλες τις κινητές συσκευές(Mobile friendly).
Η σωστή αρχιτεκτονική μιας ιστοσελίδας που θα εμφανίζεται σωστά σε όλες τις οθόνες & συσκευές και η ορθή τοποθέτηση των πληροφοριών, ώστε ο επισκέπτης να βρει την πληροφορία που χρειάζεται γρήγορα και με όσα λιγότερα κλικ, πρέπει να αποτελεί σημείο αναφοράς για την κατασκευή μιας επιτυχημένης ιστοσελίδας.
Ένας ακόμη καθοριστικός παράγοντας για ένα επιτυχημένο website, είναι η ταχύτητα φόρτωσης του και εμφάνισης του περιεχομένου του. Όσο ελκυστικό και να είναι το περιεχόμενο, λεκτικό ή γραφιστικό, μιας ιστοσελίδας, αν αυτό αργεί να ‘’φορτώσει’’, είναι σχεδόν βέβαιο ότι ο επισκέπτης θα εγκαταλείψει την ιστοσελίδα ‘’ενοχλημένος’’. Πιο συγκεκριμένα, το 40% των επισκεπτών εγκαταλείπει μια ιστοσελίδα αν κάνει πάνω από 3 δευτερόλεπτα να ανοίξει.
Επιπλέον, η ταχύτητα φόρτωσης μιας ιστοσελίδας είναι ένας από τους πιο σημαντικούς παράγοντες όχι μόνο για την εμπειρία του χρήστη, αλλά και για την Google, καθώς η αργή ταχύτητα έχει αντίκτυπο στην κατάταξη της ιστοσελίδας και στις μηχανές αναζήτησης.
Προβλήματα με το hosting, πρόσθετα, κώδικας, πολλές διαφημίσεις και τα plug-in – modules είναι παράγοντες που επηρεάζουν την ταχύτητα ενός website. To θετικό είναι ότι υπάρχουν πολλά εργαλεία τα οποία μπορούν να σας βοηθήσουν να αξιολογήσετε αλλά και να βελτιώσετε την απόδοση και την ταχύτητα της ιστοσελίδας σας. Ενδεικτικά, θα πρότεινα εργαλεία όπως το GTMetrix και το Lighthouse της Google.
Προηγουμένως αναφέρθηκα στο ελκυστικό περιεχόμενο μιας ιστοσελίδας. Όταν μιλάμε για ελκυστικό περιεχόμενο στην ιστοσελίδα ενός ξενοδοχείου/καταλύματος, φυσικά δίνουμε βάση στις εικόνες. Το φωτογραφικό υλικό που υπάρχει στο site θα πρέπει να είναι αντάξιο της αισθητικής, του design του website και φυσικά της γενικότερης αισθητικής του καταλύματος/ξενοδοχείου. Πώς πιστεύετε ότι θα φαίνεται στον επισκέπτη ένα website με εντυπωσιακό design αλλά θολές και χαμηλής ποιότητας φωτογραφίες.
Ακόμη, το υλικό του website θα πρέπει να προσφέρει κάποια αξία στον επισκέπτη/χρήστη. Για παράδειγμα, θα πρότεινα στο website, να υπάρχουν χρήσιμες πληροφορίες και προτάσεις για εστιατόρια, διασκέδαση και άλλες δραστηριότητες στο προορισμό που βρίσκεται το κατάλυμα.
Αυτό που είναι όμως το πιο σημαντικό, είναι το περιεχόμενο και τα κείμενα της ιστοσελίδας να είναι βελτιστοποιημένα σε επίπεδο SEO. Όσο ποιοτικό και να είναι το περιεχόμενο της ιστοσελίδας του ξενοδοχείου/ καταλύματος σας, αν δεν έχουν εφαρμοστεί όλες οι απαραίτητες τεχνικές SEO, το website σας θα εμφανίζεται χαμηλά στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης. Δεδομένου ότι το 75% των χρηστών της Google δεν επισκέπτονται ποτέ την 2η σελίδα των αποτελεσμάτων της, αν το κατάλυμα σας δεν βρίσκεται στις πρώτες θέσεις, οι ενδιαφερόμενοι για καταλύματα στο προορισμό σας δεν θα ΄΄βρουν΄΄ ποτέ την ιστοσελίδα σας.
Κλείνοντας, θα ήθελα να τονίσω την σημασία της εμπιστοσύνης που πρέπει να εμπνέει μια ιστοσελίδα, ιδιαίτερα όταν επιδιώκουμε την αύξηση του αριθμού των απευθείας κρατήσεων μέσω της ιστοσελίδας μας και όχι μέσω άλλων μηχανών κρατήσεων. Η διαδικασία της κράτησης οφείλει να είναι απλή και να εμπνέει στον ταξιδιώτη εμπιστοσύνη. Ο ενδιαφερόμενος θα πρέπει να νιώσει ασφάλεια ότι τα προσωπικά του δεδομένα , ιδιαίτερα τα στοιχεία της κάρτας του, είναι ασφαλή. Μια ιστοσελίδα θα πρέπει να καλύπτεται από το πιστοποιητικό ασφαλείας SSL. Το πιστοποιητικό αυτό προστατεύει τα δεδομένα των χρηστών μιας ιστοσελίδας(προσωπικά στοιχεία, κωδικοί, πιστωτική κάρτα) με ένα επίπεδο ισχυρής κρυπτογράφησης