Τίνα Μιχαηλίδου, Founder GR8 Communication: «H σωστή στρατηγική είναι το μυστικό για όλα»

Για τα «μυστικά» της σωστής προβολής των τουριστικών καταλυμάτων και τα διαφορετικά κανάλια που είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει ο ξενοδόχος, προκειμένου να αυξήσει τις κρατήσεις, μίλησε στο Greek Hotelier News η Founder της GR8 Communication κ. Τίνα Μιχαηλίδου.

Αρκετοί επαγγελματίες του ξενοδοχειακού κλάδου επιθυμούν τα επενδύσουν στη στρατηγική επικοινωνίας της επιχείρησής τους, όμως συχνά δεν ξέρουν από που πρέπει να ξεκινήσουν. Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει, ώστε σταδιακά να αναπτυχθεί μια αποτελεσματική προβολή για το ξενοδοχείο;

Οι περισσότεροι ξενοδόχοι επενδύουν πολλά χρήματα στο να χτίσουν, να κατασκευάσουν και να διακοσμήσουν ένα “διαμάντι”, και συνήθως βγαίνουν και εκτός προϋπολογισμού, και μετά αφού το ολοκληρώσουν δεν τους έχει μείνει budget να επενδύσουν στη στρατηγική επικοινωνίας και εκεί αρχίζουν τα δύσκολα. Ενώ έχουν φτιάξει ένα “διαμάντι” κινδυνεύουν αυτό το “διαμάντι” να μείνει άδειο γιατί δεν έχουν σκεφτεί ότι θα πρέπει την ίδια σημασία να δώσουν και στη “βιτρίνα” του, δηλαδή στην εικόνα του στο διαδίκτυο. Άρα, το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να γίνει, ώστε σταδιακά να αναπτυχθεί μια αποτελεσματική προβολή είναι μια πολύ καλή, πρωτότυπη φωτογράφιση και μια βιντεογράφιση με concept. Όχι απλά φωτογράφιση των χώρων, γιατί δεν είμαστε περιοδικό design, αλλά φωτογράφιση εμπειριών!

Websites, Google Ads και social media. Είναι απαραίτητο για ένα ξενοδοχείο να επενδύσει σε πολλά διαφορετικά κανάλια προκειμένου να δει αύξηση στις κρατήσεις;

Το website είναι απολύτως απαραίτητο γιατί είναι ουσιαστικά η διαδικτυακή “βιτρίνα” του ξενοδοχείου. Δεν μπορεί ένα ξενοδοχείο να έχει κρατήσεις χωρίς δικό του site. Είναι ο χώρος που κάποιος θα μπει για να δει τι είναι αυτό που αγοράζει. Τα Google Ads είναι απαραίτητα γιατί όταν ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος, αν δεν βγαίνεις στην πρώτη σελίδα της Google όταν ψάχνει κάποιος π.χ. ξενοδοχείο Χαλκιδική, τότε δεν σε βρίσκει κανείς, αλλά βρίσκει τον ανταγωνιστή σου που κάνει Google Ads και μπορεί να έχει χειρότερο ξενοδοχείο από το δικό σου. Επίσης, τα Google Ads βοηθούν στις direct κρατήσεις και έτσι ο ξενοδόχος γλιτώνει το ποσοστό προμήθειας στα διάφορα άλλα κανάλια πώλησης. Τα social media κάνουν άλλη δουλειά. Δημιουργούν awareness, δηλαδή απήχηση ή και καμπάνιες για conversion. Κάνουν δηλαδή το brand γνωστό και επίσης δημιουργούν άλλη μια βιτρίνα του ξενοδοχείου με αντίστροφη διαδρομή, δηλαδή πηγαίνει αυτή στο κοινό που στοχεύει.

Τι θα πρότεινε η GR8 Communication σε ένα ξενοδόχο που θέλει να προβάλει το κατάλυμά του αλλά το budget του είναι περιορισμένο;

The story of our life! Όλοι οι ξενοδόχοι έχουν περιορισμένο budget για τους λόγους που προανέφερα. Ωστόσο, όλα μπορούν να γίνουν με τη σωστή στρατηγική. Υπάρχουν φωτογράφοι και βιντεογράφοι για όλα τα βαλάντια, υπάρχουν site για όλες τις τσέπες και social media επίσης για όλους ανάλογα με τις ανάγκες και το budget του καθενός. Σωστή στρατηγική είναι το μυστικό και όλα γίνονται.

Το τελευταίο διάστημα, το influencer marketing έχει αναπτυχθεί αρκετά. Είναι κατάλληλη μέθοδος για την προβολή κάθε ξενοδοχείου, ανεξαρτήτως μεγέθους και δυναμικής;

Φυσικά, το influence marketing είναι η πιο ευρέως διαδεδομένη μέθοδος της εποχής γιατί είναι η πιο low cost ενέργεια που μπορεί να κάνει ένας ξενοδόχος και να πάρει άμεση απήχηση με επιτάχυνση. Ωστόσο και εδώ πρέπει να συμβουλευτεί κάποιον ειδικό γιατί υπάρχουν influencers με ψεύτικους followers και πρέπει να ξέρει σε ποιον και γιατί δίνει δωρεάν ανταποδοτική διαμονή για την προβολή ή αν είναι κάποιος πολύ καλός γιατί να μην επενδύσει και χρήματα σε κάποιον που αξίζει. Όλα όμως είναι σχετικά και πάλι χρειάζονται μια στρατηγική, διαφορετικά μιλάμε για κινήσεις πυροτεχνήματα που δεν αποδίδουν καθόλου.

 

Exit mobile version