Ο Σωτήρης Πάνος, General Manager της Hotex, παρουσιάζει στη στήλη Hotel Tech το προϊοντικό portfolio που προσφέρει η εταιρεία και το οποίο «στοχεύει» στην αγορά των ξενοδοχείων -όπως τις ηλεκτρονικές κλειδαριές, που κάνουν πιο «έξυπνη» τη διαδικασία του check in και του check out- τονίζοντας πως η πανδημία ώθησε τα ξενοδοχεία στον ψηφιακό μετασχηματισμό.
Μιλήστε μας για την Hotex. Σε ποιους τομείς δραστηριοποιείται, ποια τα προϊόντα που προσφέρει, ποια η αναπτυξιακή της πορεία;
Η εταιρεία Hotex δραστηριοποιείται στον τομέα των τηλεπικοινωνιών και της τεχνολογίας τα τελευταία 10 χρόνια. Ξεκινήσαμε το 2014 με τα τηλεφωνικά κέντρα και τις σχετικές προμήθειες, όπως τις τηλεφωνικές συσκευές και το ξενοδοχειακό πακέτο με Fidelio – protel. Εν συνεχεία, αρχίσαμε να δραστηριοποιούμαστε εκτενέστερα στο θέμα των δικτύων, καταλήγοντας να είμαστε σε θέση να προτείνουμε μια ολοκληρωμένη λύση που θα «κοιτάζει» συνολικά ένα έργο. Εδώ, φυσικά, βοήθησε και το γεγονός ότι ξεκινήσαμε και την εμπορία ηλεκτρονικών κλειδαριών. Έτσι, με τον πέρασμα του καιρού, καταλήξαμε πως, έχοντας ολοκληρωμένες λύσεις, μπορούμε να είμαστε πιο αποδοτικοί και να αναπτύξουμε περαιτέρω την επιχείρηση.
Ένα από τα προϊόντα που προσφέρετε είναι, λοιπόν, και οι ηλεκτρονικές κλειδαριές για τα ξενοδοχεία. Τί ακριβώς παρέχουν αυτές στις ξενοδοχειακές μονάδες που τις επιλέγουν;
Οι ηλεκτρονικές κλειδαριές καλύπτουν ένα μεγάλο εύρος της ζήτησης των ξενοδοχειακών μονάδων. Είναι πλέον σίγουρο πως το ξενοδοχείο ενδιαφέρεται να βρει έξυπνες και εύκολες λύσεις για τη διαδικασία του check in και του check out των πελατών, αλλά και τρόπους για την αποτελεσματικότερη εξυπηρέτηση τους. Εμείς, με το σύστημα ανέπαφης εισόδου, εισόδου με mobile, αλλά και με password, θεωρούμε πως μπορούμε να τοποθετηθούμε σε πολλά και διαφορετικά είδη ξενοδοχείων – airbnb. Αδιαμφισβήτητα, ζούμε στην εποχή της τεχνολογίας και της εξέλιξης και οφείλουμε να στεκόμαστε αντάξιοι των προσδοκιών.
Όσον αφορά στην εμπειρία του πελάτη, πώς ακριβώς βελτιώνεται αυτή, μέσω της χρήσης ηλεκτρονικών κλειδαριών – συνδυαστικά, ενδεχομένως, και με άλλες υπηρεσίες;
Αναμφίβολα βελτιώνεται η εμπειρία του, αφού έχουν τη δυνατότητα να κάνουν check in – check out ανέπαφα και να χρησιμοποιήσουν το σύστημα room display – δηλαδή, με το πάτημα ένας κουμπιού να ειδοποιούν εάν επιθυμούν καθαρισμό δωμάτιου ή να επιλέγουν τη χρήση «Μην Ενοχλείτε». Επίσης, με την τηλεφωνική συσκευή του δωματίου, μπορούν, με το πάτημα ένας κουμπιού που φέρει το εικονίδιο της reception, να την καλούν αυτόματα, όπως και οποία άλλη υπηρεσία του ξενοδοχείου θελήσουν. Τα παραπάνω σίγουρα προσφέρουν στον πελάτη άνεση, ευκολία και πρακτικότητα.
Δώστε μας μια εικόνα από τη διαδικασία που ακολουθείται, σε σχέση με την αντικατάσταση μιας παραδοσιακής κλειδαριάς και της εκπαίδευσης που ενδεχομένως χρειάζεται, στο προσωπικό του ξενοδοχείου, μετά από μια τέτοια διαδικασία.
Αρχικά, όταν καλούμαστε να αντικαταστήσουμε μια παραδοσιακή κλειδαριά, ελέγχουμε τον τύπο της κλειδαριάς, το «κόψιμο» που ενδεχομένως υπάρχει στην πόρτα και ανάλογα προτείνουμε την καλύτερη δυνατή λύση, με σκοπό να καλύψουμε τα τρυπήματα της παλαιάς κλειδαριάς και να διαμορφώσουμε τη νέα οπτική της πόρτας με μια σύγχρονη RFID κλειδαριά. Υστέρα από την ολοκλήρωση της εγκατάστασης των ηλεκτρονικών κλειδαριών, εγκαθιστούμε στη reception το πρόγραμμα διαχείρισης και εκπαιδεύουμε το προσωπικό σύμφωνα με τις δυνατότητες του προγράμματος.
Καθώς, επί της ουσίας, μιλάμε για έναν ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχείων, ποιες οι προκλήσεις, οι ανησυχίες αν θέλετε, που βλέπετε πως αντιμετωπίζουν οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, απέναντι στην ανάγκη για digital transformation;
Είναι αλήθεια πως η πανδημία ώθησε με ταχύτατους ρυθμούς τα ξενοδοχεία στον ψηφιακό μετασχηματισμό. Πλέον, βασίζονται κατά κόρον όλες οι διαδικασίες τους στην ύπαρξη της πολυπλοκότητας των τεχνολογιών. Οι διαδικασίες αυτές χωρίζονται σε τρεις φάσεις: πριν την κράτηση, κατά τη διάρκεια της κράτησης και με την παραμονή. Η βασική πρόκληση θα λέγαμε πως έγκειται στο να αντεπεξέλθουν τα ξενοδοχεία με τον καλύτερο δυνατό τρόπο σε συνθήκες και διαδικασίες διαφορετικές από αυτές που είχαν συνηθίσει μέχρι σήμερα. Φυσικά, πρόκληση αποτελεί και ο μεγάλος ανταγωνισμός του κλάδου που έχει επέλθει και έχει ανεβάσει κατά πολύ τα κριτήρια του πελάτη. Θα μπορούσε να ονομαστεί και ανησυχία αυτό. Γιατί όμως να υπάρξει άλλη ανησυχία; Η ψηφιοποίηση έχει οδηγήσει σε θετικά αποτελέσματα. Αρχικά στη μείωση λειτουργικού κόστους, στη δημιουργία νέου digital πελατολογίου, καθώς και στην αύξηση των πιστών πελατών μέσω της βελτίωσης της εμπειρίας τους.
Μιλήστε μας για τους επόμενους αναπτυξιακούς στόχους της HOTEX. Ποιο το στρατηγική σας πλάνο για τους επόμενους μήνες; Τί νέο μπορούμε να περιμένουμε από εσάς;
Η Hotex είναι έτοιμη να αντεπεξέλθει στους ρυθμούς της σημερινής εποχής. Βρισκόμαστε σε μια παραγωγική περίοδο, επικεντρωνόμαστε στην ολοκλήρωση των τρεχόντων έργων και μετά το πέρας αυτών θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες προετοιμασίας για τις εκθέσεις που ακολουθούν.
Θα παραυρεθούμε στην Xenia 2023, όπως και στην HORECA 2024 στο Metropolitan Expo. Εκεί, κάθε χρόνο, έχουμε την ευκαιρία να συνομιλούμε με πολλούς ξενοδόχους, να αντιλαμβανόμαστε τις ανάγκες τους, να τους εκθέτουμε τις προτάσεις μας για την καλύτερη εφαρμογή των διαδικασιών τους και να δίνουμε ολοκληρωτικές λύσεις.