Μόνο 1 από τα 5 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας κατάφεραν να μείνουν ανοιχτά φέτος σε σχέση με αυτά που λειτουργούσαν την ίδια περίοδο του 2019, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα του ΙΤΕΠ για τις επιπτώσεις της πανδημίας του Covid-19 στα ελληνικά ξενοδοχεία. Από τα 3.965 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας της χώρας, μετά το πρώτο lockdown επαναλειτούργησε το 59% αυτών (2.328 ξενοδοχεία) και από αυτά το 63% αναγκάστηκε να ξανακλείσει μέχρι το τέλος του 2020. Ανοιχτά παρέμειναν τον Δεκέμβριο του 2020 τελικά μόνον 863 ξενοδοχεία συνεχούς λειτουργίας. Η μέση περίοδος λειτουργίας των εποχιακών ξενοδοχείων το 2020 συρρικνώθηκε στους 3,2 μήνες και των συνεχούς λειτουργίας στους 7 μήνες λόγω των έκτακτων συνθηκών που δημιουργήθηκαν. Η μέση πληρότητα Ιουλίου – Σεπτεμβρίου στο σύνολο του ξενοδοχειακού δυναμικού περιορίστηκε στο 23,1%. Είναι χαρακτηριστικό πως οι συνολικές πωλήσεις δωματίων του τριμήνου Ιουλίου – Σεπτεμβρίου του 2020 ήταν λιγότερες από τις αντίστοιχες πωλήσεις μόνο του Σεπτεμβρίου του 2019. Ο τζίρος των ξενοδοχείων το 2020 μειώθηκε κατά 78% σε σχέση με το 2019. Τα χρηματοδοτικά εργαλεία για τη στήριξη του ξενοδοχειακού κλάδου, κάλυψαν μέχρι στιγμής το 1/3 κατά μέσο όρο των συνολικών αναγκών ρευστότητας των ξενοδοχείων. Επιπλέον έλλειμμα 900 εκατ. ευρώ εμφανίζουν τα ταμεία των ξενοδοχείων λόγω ανείσπρακτου τζίρου του 2020 που φτάνει τα 278.365.800 αλλά και της συρρίκνωσης κατά 83,3% των προκαταβολών για το 2021. Αναφορικά με την εξέλιξη της νέας τουριστικής χρονιάς ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος κ. Βασιλικός σημείωσε ότι το 2021 δεν σηκώνει προβλέψεις και εκτιμήσεις. “Ούτε το 2022 θα ξυπνήσουμε και θα έχουμε τα νούμερα που επιτεύχθηκαν το 2019”, σημείωσε μεταξύ άλλων ο κ. Βασιλικός, που δεν θέλησε να προβεί σε καμία εκτίμηση για την εξέλιξη της. Φέτος εξήγησε, δεν θα είναι μια χρονιά κανονικότητας, αφού και πάλι τα δεδομένα της χρονιάς θα τα θέσουν οι λοιμωξιολόγοι, αλλά και η εξέλιξη του εμβολιασμού. Πάντως ο κ. Βασιλικός έκανε λόγο και για θετικά σημάδια που θα δώσουν πόντους στον ελληνικό τουρισμό, μετά την επανεκκίνηση της τουριστικής οικονομίας και αυτό έχει να κάνει με την φήμη που έχει αποκτήσει η Ελλάδα από την αντιμετώπιση του Covid 19.