Η τεχνητή νοημοσύνη αναδεικνύεται ως πολύτιμος σύμμαχος στην προσπάθεια ενίσχυσης του τουρισμού και στην Ελλάδα. Με βάση πρόσφατη έρευνα της Choose Strategic Communication Partners, που διεξήχθη σε πέντε μεγάλες αγορές τουρισμού, οι τουρίστες εκφράζουν προτίμηση για εφαρμογές ΤΝ που προσφέρουν μετάφραση και προσωποποιημένες προτάσεις για αξιοθέατα και εστίαση. Αυτό μπορεί να βελτιώσει την προσβασιμότητα σε πληροφορίες, τις κρατήσεις, τις συστάσεις και τη μετακίνηση, ενισχύοντας την εμπειρία τους στην Ελλάδα. Επιπλέον, η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει στην ανακάλυψη νέων προορισμών και να διευρύνει τον τουριστικό χάρτη της χώρας. Αυτό ανοίγει νέες πηγές εσόδων και ενισχύει την ανάπτυξη τουριστικών προϊόντων εκτός των παραδοσιακών προορισμών. Για να επιτευχθεί αυτό, απαιτούνται επενδύσεις σε ανάπτυξη εφαρμογών ΤΝ, ώστε να προσφέρουν ακόμη καλύτερη εμπειρία στους ταξιδιώτες. Η χρήση της ΤΝ πρέπει να αξιοποιηθεί με τρόπο που να εξυπηρετεί τους στόχους ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού, συμβάλλοντας στην ανάδειξη νέων προορισμών και στην εξατομίκευση της εμπειρίας των επισκεπτών. Στο ερώτημα τι είδους εφαρμογές θέλουν να χρησιμοποιήσουν οι ξένοι επισκέπτες στη χώρα μας, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι πιο δημοφιλείς τουριστικές ΑΙ εφαρμογές είναι η μετάφραση και η γλωσσική υποστήριξη σε πραγματικό χρόνο (46,4%), οι προσωποποιημένες προτάσεις για τουριστικά αξιοθέατα, εστιατόρια και άλλες δραστηριότητες (24,8%), η βοήθεια στην πλοήγηση και τη μετακίνηση (18%). Οι απαντήσεις μοιάζουν φυσιολογικές, εάν δει κανείς τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν όσοι επισκέπτονται την Ελλάδα. Η πιο σημαντική είναι η διαφορετική γλώσσα και ακολουθούν η εύρεση χρήσιμων τουριστικών πληροφοριών (16,8%), καθώς και ο εντοπισμός προσιτών δραστηριοτήτων και καταλυμάτων (17,7%).