Ενδιαφέροντα στοιχεία για τις προοπτικές του ελληνικού τουρισμού μετά την πανδημία παρουσίασε ο Peter O’Connor, Senior Market Analyst της Phocuswright στο 5ο Διεθνές Φόρουμ Φιλοξενίας του ΞΕΕ στο πλαίσιο της Xenia 2021. Σύμφωνα με την έρευνα, η διάθεση για ταξίδια παραμένει ισχυρή, ενώ ο φόβος για μόλυνση κατά την διάρκεια του ταξιδιού έχει μειωθεί, χωρίς όμως να έχει εξαφανισθεί τελείως. Η ασφάλεια κι η υγιεινή εξακολουθούν να αποτελούν «κλειδί» στην επιλογή του προορισμού, με τους τουρίστες να δηλώνουν ενοχλημένοι από την υποχρέωση να υποβάλουν τα προσωπικά τους δεδομένα στα πλαίσια των διαφόρων ελέγχων κατά την διάρκεια των ταξιδιών τους, εκφράζοντας φόβο για παραβίαση της ιδιωτικότητας τους.
Παράλληλα, η βιωσιμότητα αποτελεί κυρίαρχη τάση στην τουριστική βιομηχανία καθώς η πανδημία λειτούργησε καταλυτικά στην αύξηση της ευαισθησίας και του σεβασμού των ταξιδιωτών για την προστασία του περιβάλλοντος, την κατανάλωση τοπικών και οργανικών τροφίμων και γενικότερα την βέλτιστη διαχείριση των φυσικών πόρων. Οι τάσεις υπαγορεύουν, σύμφωνα με την έρευνα, μικρότερης διάρκειας διακοπές με έμφαση στην χαλάρωση και την οικογένεια. Η ευελιξία στην ακυρωτική πολιτική, η δυνατότητα επιστροφής χρημάτων και συνολικά το value for money αποτελούν καθοριστικούς παράγοντες, με δεδομένο ότι η πανδημία έχει πλήξει σημαντικά τα εισοδήματα πολλών καταναλωτών.