Σε εννέα «φυλές» χωρίζονται οι επισκέπτες της Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με έρευνα της Ένωσης Ξενοδόχων Θεσσαλονίκης, με τη συνεισφορά της «GBR Consulting».
Οι «χαλαροί» αποτελούν μια μεγάλη ομάδα τουριστών, που δεν έχουν συγκεκριμένα ενδιαφέροντα και θέλουν να βιώσουν τη Θεσσαλονίκη σε έναν χαλαρό ρυθμό.
Οι «αρχαιόφιλοι» είναι επισκέπτες όλων των ηλικιών και επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για το αρχαιολογικό της ενδιαφέρον και την προσωπικότητα της, ενώ ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία της.
Οι «φιλότεχνοι». Περίπου ένας στους τρεις συμμετείχε σε μια οργανωμένη ξενάγηση αρχιτεκτονικής ή τέχνης του δρόμου.
4.Οι «δραστήριοι» ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα 26-45 ετών, ταξιδεύουν κυρίως με τον/την σύντροφο τους ή με φίλους και δαπανούν περίπου 109 ευρώ ημερησίως.
5.Οι «νυχτόβιοι», που ανήκουν κατά κύριο στην ηλικιακή ομάδα 18-35 ετών, επιλέγουν τη Θεσσαλονίκη για τη διασκέδαση- νυχτερινή ζωή και η προσωπικότητά της.
Οι «πατρογονικοί» αποτελούν μια ομάδα ταξιδιωτών που αναζητούν τις γενεαλογικές τους ρίζες και επιθυμούν να μάθουν περισσότερα για την οικογενειακή τους ιστορία.
Οι «καλοφαγάδες». Ένας στους δύο καλοφαγάδες επισκέπτεται τη Θεσσαλονίκη για πρώτη φορά. Οι ημερήσιες δαπάνες τους βρίσκονται στη δεύτερη θέση από όλα τα προφίλ (98 ευρώ) και διαθέτουν τα περισσότερα χρήματα για αγορές στην πόλη.
8.Οι «ανθρωποκεντρικοί» είναι μια ιδιαίτερη κατηγορία επισκεπτών και αναφέρεται σε Έλληνες που ζουν εντός ή εκτός Ελλάδας και σε αλλοδαπούς που ταξιδεύουν στη Θεσσαλονίκη για να επισκεφτούν φίλους και συγγενείς.
9.Οι «επαγγελματίες» ταξιδεύουν για να παρακολουθήσουν ή να συμμετάσχουν σε ένα συνέδριο ή μία έκθεση είτε για να συναντήσουν προμηθευτές, (δυνητικούς) επιχειρηματικούς συνεργάτες ή να επισκεφτούν κάποιο υποκατάστημα που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη.