Μιχάλης Χωματάς, Netwise Boutique Digital Agency: H digital στρατηγική σε νέα διάσταση

Ο κ. Μιχάλης Χωματάς, CEO της Netwise, μίλησε στο Hotelier News για τα βασικά συστατικά μια επιτυχημένης στρατηγικής marketing, τον ρόλο των online travel agencies και τις νέες δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει η τεχνητή νοημοσύνη στον ξενοδοχειακό κλάδο.

Netwise αποτελεί ένα Boutique Digital Agency που έχει βοηθήσει αρκετές επιχειρήσεις να ξεπεράσουν εμπόδια, οργανώνοντας μια επιτυχημένη στρατηγική marketing. Πείτε μας λίγα λόγια για την εταιρεία αλλά και για τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει στα ξενοδοχεία.

Είμαστε ένα boutique digital agency που απαρτίζεται από μια ομάδα ανθρώπων με πάθος και αγάπη για το digital marketing. Προσφέρουμε ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών, από τη διαμόρφωση εταιρικών ταυτοτήτων έως την ανάπτυξη ολοκληρωμένων 360° omnichannel εκστρατειών, που απευθύνονται σε ένα ποικίλο πελατολόγιο. Οι υπηρεσίες μας καλύπτουν: σχεδιασμό digital marketing στρατηγικής, έρευνα αγοράς και ανάλυση ανταγωνισμού, συμβουλευτική και καθοδήγηση, διαφήμιση στα SoMe, video marketing, SEO, performance marketing, ανάπτυξη ιστοσελίδων, e-shop και mobile apps. Η ομάδα μας  είναι αφοσιωμένη στην ανακάλυψη νέων τάσεων και στην αξιοποίηση των νέων trends. Είτε πρόκειται για σχεδιασμό branding, είτε για εκστρατείες omnichannel, διασφαλίζουμε ότι το brand και η επιχείρηση θα ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό.

Όταν πρόκειται για ένα ξενοδοχείο, η ομάδα μας εστιάζει σε μια εξατομικευμένη digital marketing στρατηγική, η οποία αποτελεί προϊόν έρευνας και μελέτης, τόσο του ίδιου του brand, όσο και του ανταγωνισμού. Αυτή περιλαμβάνει, χωρίς απαραίτητα να περιορίζεται,  τη δημιουργία μιας ελκυστικής ιστοσελίδας που είναι προσαρμοσμένη στην ταυτότητα του brand, τη βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας στις μηχανές αναζήτησης, τη διαχείριση των SoMe του brand με πλούσιο περιεχόμενο, την αξιοποίηση της στοχευμένης διαφήμισης και την εφαρμογή content marketing και email marketing.

Στοχεύουμε στην οικοδόμηση μια ισχυρής online παρουσίας για το ξενοδοχείο, μέσα από την ανάδειξη των μοναδικών εμπειριών και προσφορών που παρέχει και τη σωστή επικοινωνία με το κοινό-στόχο. Αυτά αποτελούν τα βασικά στοιχεία για την online επιτυχία ενός ξενοδοχείου στον ανταγωνιστικό κλάδος της φιλοξενίας.

Τι ακριβώς περιλαμβάνει μια ολοκληρωμένη στρατηγική digital marketing; Ο ξενοδοχειακός κλάδος παρουσιάζει κάποιες ιδιαιτερότητες;

Το πρώτο βήμα, αν θέλουμε να μιλήσουμε για μια ολοκληρωμένη στρατηγική digital marketing, είναι ο καθορισμός των στόχων της εκάστοτε επιχείρησης ή/και brand.

Μια σωστή και ταυτόχρονα ολοκληρωμένη στρατηγική, περιλαμβάνει τα εξής :

Ανάλυση ανταγωνισμού, ανάλυση ιστορικότητας, δημιουργία digital marketing plan με μετρήσιμους στόχους, ανάδειξη ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων και αξιοποίηση όλων των digital καναλιών για την επίτευξη των στόχων.

Στον ξενοδοχειακό κλάδο, το οπτικό περιεχόμενο μέσω των SoMe, όπως η εικόνα και τα video είναι ζωτικής σημασίας για την προβολή του καταλύματος online. Μεγάλη έμφαση πρέπει να δίνετε και στην βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης (SEO) για καταλύματα που βρίσκονται σε συγκεκριμένες τοποθεσίες, καθώς κάτι τέτοιο θα συμβάλλει στην προσέλκυση δυνητικών επισκεπτών που αναζητούν την εκάστοτε περιοχή.

Η διαχείριση των online κριτικών είναι επίσης ένα σημαντικό κεφάλαιο, καθώς ο ξενοδοχειακός κλάδος βασίζεται σε μεγάλο βαθμό στα σχόλια των επισκεπτών.Ταυτόχρονα οι εποχιακές προσφορές συμβάλλουν στην προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών και διαμορφώνουν τη συνολική εμπειρία τους. Με απλά λόγια, ένα κατάλυμα αφηγείται τη δική του μοναδική ιστορία, η οποία απαιτεί μια σωστά μελετημένη digital στρατηγική.

Η εστίαση,  λοιπόν στην εμπειρία, στην οπτική ελκυστικότητα, στη δημιουργία περιεχομένου και στη διαχείριση της φήμης, είναι το κλειδί για την online επιτυχία ενός ξενοδοχείου. Φυσικά, η τακτική επανεξέταση και προσαρμογή της digital στρατηγικής είναι απαραίτητη για να διατηρηθεί η επιτυχία.

-Ο ρόλος των online travel agencies αποτελεί ένα σύνηθες θέμα συζήτησης και προβληματισμού στους κύκλους των ξενοδόχων. Πιστεύετε ότι πρέπει να έχουν θέση στη digital marketing στρατηγική των τουριστικών καταλυμάτων;

Τα online travel agencies (OTA) μπορούν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στη digital marketing στρατηγική ενός καταλύματος. Ενώ οι απευθείας κρατήσεις, μέσω της ιστοσελίδας ενός ξενοδοχείου, είναι ιδανικές για τη μεγιστοποίηση των κερδών της ίδια της επιχείρησης, τα OTA προσφέρουν ξεχωριστά πλεονεκτήματα. Παρέχουν ευρύτερη εμβέλεια, καθώς προβάλλουν τα καταλύματα σε ένα παγκόσμιο κοινό. Πολλοί ταξιδιώτες προτιμούν την ευκολία στην επιλογή και την εμπιστοσύνη που συνδέει ένα ξενοδοχείο με ένα γνωστό OTA. Παράλληλα, η στρατηγική αξιοποίηση των OTA μπορεί να βελτιστοποιήσει τα ποσοστά πληρότητας σε περιόδους χαμηλότερης ζήτησης. Ωστόσο, είναι ζωτικής σημασίας η εξισορρόπηση με απευθείας κρατήσεις για την ελαχιστοποίηση των προμηθειών και τη διατήρηση της εικόνας του brand. Μια ορθή προσέγγιση περιλαμβάνει τη αξιοποίηση των OTA, για προβολή και εμβέλεια και τις απευθείας κρατήσεις μέσω, προγραμμάτων επιβράβευσης και αποκλειστικών προσφορών στην ιστοσελίδα του ξενοδοχείου. Αυτή η διπλή στρατηγική μεγιστοποιεί την προβολή ενός καταλύματος, ανταποκρίνεται στις διαφορετικές προτιμήσεις των επισκεπτών και συμβάλλει στη συνολική ανάπτυξή του.

-Μπορεί ένα ξενοδοχείο να μειώσει το βαθμό εξάρτησης από πλατφόρμες όπως το Booking και να πετύχει αύξηση των εσόδων του με απευθείας κρατήσεις;

Ένα ξενοδοχείο μπορεί να μειώσει την εξάρτησή του από πλατφόρμες όπως το Booking και να αυξήσει τα έσοδά του μέσω απευθείας κρατήσεων. Προσφέροντας αποκλειστικές προσφορές, προγράμματα επιβράβευσης και μια φιλική προς το χρήστη ιστοσελίδα μπορεί να δώσει κίνητρα στους δυνητικούς επισκέπτες να κάνουν κρατήσεις απευθείας, μειώνοντας τις προμήθειες και προωθώντας μια ισχυρότερη σύνδεση μεταξύ του ξενοδοχείου και των επισκεπτών του. Η εφαρμογή μιας αποτελεσματικής digital marketing στρατηγικής, όπως η βελτιστοποίηση στις μηχανές αναζήτησης και η στοχευμένη διαφήμιση, μπορούν να ενισχύσουν την online παρουσία του ξενοδοχείου, οδηγώντας σε αύξηση της επισκεψιμότητας στην ιστοσελίδα του και αυξάνοντας την πιθανότητα απευθείας κράτησης. Η οικοδόμηση μιας δυνατής online παρουσίας καλλιεργεί αυτό που λέμε brand loyalty και μειώνει σταδιακά την εξάρτηση από τρίτες πλατφόρμες.

-Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης ανοίγει νέες δυνατότητες, παρά το γεγονός ότι εγείρει και κάποιες ανησυχίες. Με ποιους τρόπους η ΑΙ επηρεάζει το ψηφιακό marketing και πως μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη μιας επιχείρησης;

Σίγουρα η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει τα δεδομένα στο digital marketing. Μια πολύ σημαντική δυνατότητα που μας έχει προσφέρει είναι η ικανότητα πρόβλεψης της συμπεριφοράς του καταναλωτή. Αναλύοντας δεδομένα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τις μηχανές αναζήτησης και άλλες online πηγές, η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να εντοπίζει μοτίβα και να κάνει προβλέψεις σχετικά με το τι θα θέλουν οι καταναλωτές στο μέλλον. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργούν στοχευμένες εκστρατείες που απευθύνονται άμεσα στα ενδιαφέροντα και στις ανάγκες του κοινού τους. Ένας άλλος τρόπος με τον οποίο η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει το παιχνίδι για τις επιχειρήσεις είναι η βελτιστοποίηση. Τα εργαλεία που λειτουργούν με τεχνητή νοημοσύνη μπορούν να αναλύουν τις διαφημιστικές καμπάνιες σε πραγματικό χρόνο και να τις προσαρμόζουν ώστε να μεγιστοποιούν την αποτελεσματικότητά τους. Αυτό σημαίνει ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να εξοικονομήσουν χρόνο αφήνοντας την τεχνητή νοημοσύνη να χειριστεί το κομμάτι της βελτιστοποίησης, ενώ οι ίδιες επικεντρώνονται στη δημιουργία ελκυστικού περιεχομένου και στην οικοδόμηση σχέσεων με τους πελάτες τους.

Αλλά ας μην ξεχνάμε και τον ανθρώπινο παράγοντα. Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να αναλύει δεδομένα και να κάνει προβλέψεις, δε μπορεί όμως να αντικαταστήσει τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των ανθρώπων του marketing. Οι καλύτερες καμπάνιες marketing εξακολουθούν να απαιτούν το ανθρώπινο στοιχείο και βαθιά κατανόηση του κοινού-στόχου.

-Είναι γνωστό ότι οι δυνητικοί ταξιδιώτες ανακαλύπτουν τα μέρη και τα ξενοδοχεία που θέλουν να επισκεφθούν μέσα από την καθημερινή τους περιήγηση στα social media. Πώς μπορεί να δημιουργηθεί το κατάλληλο content που θα βοηθήσει πραγματικά στην επικοινωνιακή στρατηγική του καταλύματος και θα συμβάλει κατ’ επέκταση στην αύξηση των κρατήσεων;

Όπως αναφέρθηκε και παραπάνω κάθε ξενοδοχείο θα πρέπει να επικοινωνήσει τη δική του μοναδική ιστορία. Οφείλει λοιπόν να την αφηγηθεί έχοντας χαράξει αρχικά μια σωστή digital στρατηγική. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί με τη δημιουργία περιεχομένου στα SoMe κανάλια, που υπογραμμίζει τις μοναδικές ανέσεις, τα τοπικά αξιοθέατα και τις εμπειρίες που έχει να προσφέρει.  Η χρήση οπτικοακουστικού υλικού, τα testimonials πελατών ενισχύουν τη σχέση εμπιστοσύνης ανάμεσα στο ξενοδοχείο και στον δυνητικό επισκέπτη. Το περιεχόμενο θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένο με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχει απήχηση στο κοινό-στόχο, τονίζοντας την αξία και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που καθιστούν το ξενοδοχείο ιδανική επιλογή. Ταυτόχρονα οφείλει να επικοινωνεί τυχόν, εποχιακές ή ειδικές προσφορές. Δημιουργώντας λοιπόν μια μοναδική εμπειρία, μπορεί να δώσει το κίνητρο και το σωστό ερέθισμα στον δυνητικό επισκέπτη για να το επιλέξει.

 

Exit mobile version