Μαρία Παπαθανασίου – Αρώνες: “Η συνεργασία με μια εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας είναι καθοριστικό βήμα για τα ξενοδοχεία”

Για τα «μυστικά» της σωστής προβολής των τουριστικών καταλυμάτων και ειδικότερα των ξενοδοχείων στα διαφορετικά κανάλια που είναι σε θέση να χρησιμοποιήσει ο ξενοδόχος, μίλησε στο Greek Hotelier η κ. Μαρία Παπαθανασίου – Αρώνες, Founder & Managing Director της Outstand Communications.

Αρκετά ξενοδοχεία επιθυμούν τα επενδύσουν στη στρατηγική επικοινωνίας της επιχείρησής τους, όμως συχνά δεν ξέρουν από που πρέπει να ξεκινήσουν. Ποιο είναι κατά τη γνώμη σας το πρώτο βήμα που πρέπει να γίνει, ώστε σταδιακά να αναπτυχθεί μια αποτελεσματική προβολή για το ξενοδοχείο;

Αναμφίβολα, η συνεργασία με μια εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας εξειδικευμένη (και) στον τομέα της φιλοξενίας είναι βασικό και καθοριστικό βήμα. Εκεί θα μπουν οι βάσεις της εξωστρέφειας, εκεί θα διαμορφωθεί ή θα αναπτυχθεί το DNA του brand, εκεί θα υπάρξει συμφωνία στο ποιοι είμαστε, σε τι διαφέρουμε, τι θέλουμε να κάνουμε και πώς θα το κάνουμε. Πρώτα καθορίζονται αυτά και ύστερα προβάλλονται, αλλά και αυτό δεν εξηγεί επαρκώς το τι κάνει μια εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας. Πέρα από το να επικοινωνεί ειδήσεις, υπηρεσίες, προϊόντα, εξελίξεις κ.λπ. και να διοργανώνει εταιρικά events και συνεντεύξεις Τύπου, μια σοβαρή εταιρεία στρατηγικής επικοινωνίας (και όχι Δημοσίων Σχέσεων) συνδιαμορφώνει το ύφος και το ήθος του brand, γίνεται όχι μόνο το στόμα του αλλά και το μυαλό του, η πυξίδα και το τιμόνι του, ο πιο έμπιστος και χρήσιμος σύμβουλος της εταιρείας – πελάτη που θα τον βοηθήσει να αναπτυχθεί.

Websites, Google Ads και social media. Είναι απαραίτητο για ένα ξενοδοχείο να επενδύσει σε πολλά διαφορετικά κανάλια προκειμένου να δει αύξηση στις κρατήσεις;

Όλα αυτά που αναφέρετε είναι ασφαλώς χρήσιμα και αποτελούν τακτικές που δικαιολογημένα εφαρμόζονται ευρέως. Εντούτοις, για να είναι επιτυχημένες μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα, θα πρέπει να εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο πλάνο δημοσιότητας που θα σέβεται τον χαρακτήρα και τις αξίες του brand και θα συνάδει με το αισθητικό του αποτύπωμα. Άλλωστε, έχουμε διαπιστώσει ότι η online διαφήμιση αποδίδει και το ROAS (Return of Advertisement Spent) είναι υψηλό, όταν οι προωθητικές ενέργειες συμπληρώνουν το αφήγημα (brand storytelling) και όχι όταν λειτουργούν ευκαιριακά ή ξεκομμένα, με τη μορφή ενός πυροτεχνήματος που κάνει προσωρινή εντύπωση και γρήγορα ξεχνιέται.

Το τελευταίο διάστημα, το influencer marketing έχει αναπτυχθεί αρκετά. Είναι κατάλληλη μέθοδος για την προβολή κάθε ξενοδοχείου, ανεξαρτήτως μεγέθους και δυναμικής;

Καταρχάς, για να κάνω και λίγο χιούμορ, ας ξεκινήσουμε από το ότι κάθε influencer δεν ταιριάζει σε κάθε ξενοδοχείο. Υπάρχουν περιπτώσεις που ένας ή μία influencer μπορούν να κάνουν περισσότερο κακό παρά καλό στη φήμη και στο κύρος ενός ξενοδοχείου. Κάθε brand πρέπει να επιδιώκει να ταυτίζεται με πρόσωπα (είτε influencers είτε ambassadors) που ταιριάζουν πραγματικά μαζί του, που συνδέονται ιδεολογικά, αισθητικά, αξιακά και όχι απλώς με πρόσωπα που έχουν εκατοντάδες χιλιάδες followers. Για να έχει ουσία και αποτέλεσμα κάθε δράση επιρροής, λοιπόν, θα πρέπει να αποφεύγονται οι εντυπωσιασμοί και η λογική της μάζας, αλλά και να προηγείται αυστηρή έρευνα που θα απαντάει στα «γιατί;» και στα «πώς» που αφορούν στη σύνδεση με ένα brand.

Η Outstand Communications αποτελεί μια από τις πιο επιτυχημένες εταιρείες στο χώρο των Δημοσίων Σχέσεων και της Επικοινωνίας. Ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας και ποιες οι προκλήσεις που αντιμετωπίσατε στο σχεδιασμό στρατηγικής επικοινωνίας για τη διεθνή αλυσίδα Brown Hotels;

Πάντοτε πίστευα ότι η δύναμη κάθε επιχείρησης και το πραγματικό της κεφάλαιο, είναι οι εργαζόμενοί της. Η αλήθεια είναι ότι εργαζόμαστε πολύ εντατικά, αλλά και ότι απαρτιζόμαστε από ξεχωριστούς και ιδιαίτερα δημιουργικούς ανθρώπους (κατά βάση γυναίκες), που προέρχονται από διαφορετικά backgrounds και αντικείμενα σπουδών. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο ένας να συμπληρώνει τον άλλο, αλλά και περισσότερη δημιουργικότητα και ερεθίσματα. Αλλά δεν είναι μόνον αυτό. Πάντοτε προσπαθούμε να μπούμε στα παπούτσια του πελάτη, να καταλάβουμε το business του και να τον βοηθήσουμε να επιτύχει τους στόχους του, ανακαλύπτοντας ταυτόχρονα τον εαυτό του. Είναι μια συναρπαστική διαδικασία εξέλιξης, μια σχέση στην οποία επενδύουμε από την πρώτη στιγμή. Όσον αφορά τα Brown Hotels, είναι μια συνεργασία απολαυστική γιατί συμπυκνώνει όλα τα χαρακτηριστικά της καλής ζωής και των μοντέρνων καιρών. Πρόκληση για εμάς αποτελεί το γεγονός ότι είναι μια φρέσκια ξενοδοχειακή αλυσίδα που συνεχώς μεταμορφώνεται και δεν μένει στάσιμη, κάτι που επιβάλλει μια στρατηγική επικοινωνίας υψηλής έντασης που είναι πολύχρωμη, διασκεδαστική και δεν σταματάει ποτέ!

Exit mobile version