Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια παρατηρείται αυξημένο ενδιαφέρον για τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ειδικά στις Περιφέρειες Κεντρικής και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης, φαίνεται πως ελάχιστες επιχειρήσεις, μέχρι τώρα έχουν αναπτύξει τουριστικές δραστηριότητες βιωματικού τουρισμού. Όπως προέκυψε από έρευνα του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, το δίπτυχο “ήλιος-θάλασσα” δεν είναι πλέον αρκετό για να ικανοποιήσει τις ανάγκες του ταξιδιώτη, αλλά και τις σύγχρονες τάσεις, όπως αυτές διαμορφώνονται στην μετα-covid εποχή. Αυτό σημαίνει ότι η ανάπτυξη του προϊόντος προσανατολίζεται στον επισκέπτη και την τοπική κοινωνία, δίνοντας έμφαση στις αξίες και ανάγκες του. Όμως, όσον αφορά τις επιχειρήσεις που σχετίζονται με δραστηριότητες βιωματικού τουρισμού, διαπιστώθηκε ότι λίγες απ’ αυτές κατανοούν, τόσο τον όρο, όσο και το σύνολο των διαστάσεών του. Πρόκειται κυρίως, για νεοσύστατες επιχειρήσεις, που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον βιωματικό τομέα (εναλλακτικές περιηγήσεις και εμπειρίες). Η φιλοσοφία τους επικεντρώνεται στη δημιουργία αξέχαστων εμπειριών και στην αποτύπωσή τους στη μνήμη των επισκεπτών, μέσα από δραστηριότητες που σχετίζονται με την τοπική ιστορία και κουλτούρα, καθώς και τον τρόπο ζωής. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις που συμμετείχαν στην έρευνα, αφορούν υφιστάμενα καταλύματα ή τουριστικές επιχειρήσεις, που εμπλουτίζουν το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν τους με φυσικές και αθλητικές δραστηριότητες, όπως ιππασία, πεζοπορία και περιπάτους στη φύση.