Στην 3η θέση της παγκόσμιας κατάταξης βρίσκεται η Ελλάδα όσον αφορά το μοντέλο Ήλιος-Θάλασσα, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη του Ινστιτούτου Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), που διενεργήθηκε σε συνεργασία με την Deloitte και την Remaco με αντικείμενο «Ελληνικός Τουρισμός 2030» – Σχέδια Δράσης. Το μοντέλο ήλιος και θάλασσα είναι με μεγάλη διαφορά το πιο δημοφιλές τουριστικό προϊόν με 226 εκατομμύρια διεθνή ταξίδια μέσα στο 2019. Ακολουθούν το city break, ο πολιτιστικός τουρισμός, ο τουρισμός συναντήσεων, κινήτρων, συνεδρίων και εκθέσεων (MICE) και μετά ο ναυτικός τουρισμός (yachting). Σύμφωνα με τον επιστημονικό διευθυντή του ΙΝΣΕΤΕ, ‘Αρη Ίκκο, το τουριστικό προϊόν που αφορά τον ήλιο και τη θάλασσα έχει πολύ μεγαλύτερη διάρκεια από ό,τι το MICE και το City break. Ο ίδιος γνωστοποίησε ότι στον ναυτικό τουρισμό η Ελλάδα κατέχει την όγδοη θέση και σημείωσε ότι στα άλλα τρία προϊόντα η χώρα βρίσκεται εκτός της πρώτης δεκάδας. Τόνισε, παράλληλα ότι σύμφωνα με έρευνα του ΙΝΣΕΤΕ σε ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ με αντικείμενο τι επιπλέον θα ήθελαν οι δυνητικοί επισκέπτες να κάνουν σε ένα ταξίδι για ήλιο και θάλασσα, οι περισσότεροι δεν πηγαίνουν σε έναν τόπο μόνο για τον ήλιο και τη θάλασσα, αλλά ενδιαφέρονται για μια πληθώρα δραστηριοτήτων όπως ο περίπατος στην πόλη, τα ψώνια, η έξοδος σε εστιατόρια, η επίσκεψη σε αξιοθέατα, η εκδρομή εκτός πόλης, η έξοδος σε παμπ και μπαρ, η οργανωμένη περιήγηση, η νυχτερινή ζωή, οι επισκέψεις σε εκθέσεις, μουσεία, συναυλίες και θέατρα.