Ο γενικός γραμματέας του ΕΟΤ, κ. Δημήτρης Φραγκάκης, μιλώντας στο Greek Hotelier News, εκτιμά ότι προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021 θα αρχίσει να φαίνεται η ανάκαμψη του τουρισμού, αναλύοντας παράλληλα τις δυνατότητες που προσφέρει στους επαγγελματίες του κλάδου η εφαρμογή Visit Greece app.
Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις αλλά και γενικότερα οι επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου κλήθηκαν φέτος να αντιμετωπίσουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση και αυτή τη στιγμή μετρούν τεράστιες οικονομικές απώλειες. Ο ξενοδοχειακός κλάδος ”κοιτά” προς την περίοδο του Πάσχα, ελπίζοντας σε ένα μεγαλύτερο ”άνοιγμα” στις αρχές Μαΐου. Ποια είναι η δική σας εκτίμηση για την επόμενη τουριστική σεζόν;
Η πανδημία έκανε μεγάλη ζημιά στον παγκόσμιο τουρισμό και σε όλες τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις. Γι’ αυτό και η κυβέρνηση, από την αρχή αυτής της πρωτοφανούς περιπέτειας, υλοποιεί ένα θηριώδες πρόγραμμα στήριξης, που έχει ήδη ξεπεράσει τα 25 δισ. ευρώ. Πέρα, όμως, από το πρόγραμμα στήριξης, πρωταρχικός μας στόχος είναι να λειτουργήσει ξανά η μηχανή της μεγαλύτερης βιομηχανίας της χώρας μας. Γνωρίζουμε, από τα δεδομένα που συλλέγουμε καθημερινά, ότι υπάρχει επιθυμία για ταξίδια και διακοπές φέτος, μετά από σχεδόν έναν ολόκληρο δύσκολο χρόνο. Ξέρουμε, επίσης, ότι υπάρχει ισχυρή ζήτηση για την Ελλάδα, που ακόμα όμως δεν έχει μεταφραστεί σε κρατήσεις. Είναι ίσως η πιο «άχαρη» φάση αυτή στην οποία βρισκόμαστε τώρα, με τα αλλεπάλληλα lockdowns να επηρεάζουν σχεδόν όλο τον κόσμο. Θεωρώ, όμως, ότι είμαστε λίγο πριν από την τελευταία στροφή, που θα μας οδηγήσει στην αρχή του τέλους αυτής της περιπέτειας. Φέτος, έχουμε περισσότερα «όπλα» διαθέσιμα σε σχέση με πέρυσι: τα εμβόλια, τα τεστ, τα υγειονομικά πρωτόκολλα. Θα τα αξιοποιήσουμε όλα και εκτιμώ ότι προς το τέλος του πρώτου εξαμήνου του 2021 θα αρχίσει να φαίνεται καθαρά η ανάκαμψη του τουρισμού μας. Αυτή τη χρονιά αναμένεται να δουλέψουμε πολύ με last minute κρατήσεις και, φυσικά, στόχος μας είναι να επεκταθεί η φετινή σεζόν, εφόσον όλα πάνε καλά, όσο το δυνατόν πιο μακριά γίνεται… Η τουριστική περίοδος φέτος θα είναι ένας αγώνας διαρκείας. Το γνωρίζουμε και είμαστε αποφασισμένοι να δουλέψουμε σκληρά για να τα καταφέρουμε.
Μιλήστε μας για την εφαρμογή Visit Greece app και τις δυνατότητες που προσφέρει στους επαγγελματίες του τουριστικού κλάδου.
Μια από τις κεντρικές προτεραιότητές μας στον ΕΟΤ είναι η ενίσχυση των ψηφιακών εργαλείων προβολής του ελληνικού τουρισμού. Δίνουμε ιδιαίτερο βάρος στις ψηφιακές καμπάνιες, οι οποίες απευθύνονται σε ένα δυναμικό κομμάτι των ταξιδιωτών. Παράλληλα όμως, πέραν της προβολής, θέλουμε να προσφέρουμε στους επισκέπτες της χώρας μας και χρηστικά εργαλεία που θα διευκολύνουν την πρόσβασή τους στην πληροφορία. Αυτό ήταν και το βασικό ζητούμενο για τον Οργανισμό, που μας ώθησε να προχωρήσουμε την υλοποίηση του Visit Greece App. Είναι μια επιτυχημένη συνεργασία του δημόσιου με τον ιδιωτικό τομέα, του ΕΟΤ με την Warply, την Eurobank και την Mastercard. Ήταν μία διαχρονική ανάγκη του ελληνικού τουρισμού, την οποία ικανοποιήσαμε, καθώς δεν υπήρχε πριν κάποιο κεντρικό application που να συμπληρώνει τα άλλα ψηφιακά μέσα που έχουμε στην διάθεσή μας. Στον ΕΟΤ δεν αντιλαμβανόμαστε απλά τις νέες τάσεις, αλλά κάνουμε και συγκεκριμένες κινήσεις για να ανταποκριθούμε σε αυτές, επενδύοντας στην καινοτομία και τις νέες τεχνολογίες.
Το visit Greece app έχει ήδη διακριθεί με πολλά βραβεία – μιλήστε μας για την επιτυχία αυτή. Ποια τα επόμενα βήματα για την εφαρμογή ;
Είμαστε πολύ υπερήφανοι για τις διακρίσεις που έχει κερδίσει η εφαρμογή μας. Είναι μία συλλογική επιτυχία, καθώς δούλεψαν πολλοί άνθρωποι για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα και θέλω να τους ευχαριστήσω όλους για την προσπάθειά τους. Εννοείται ότι είμαστε διαρκώς σε μία διαδικασία αναζήτησης τρόπων βελτίωσης και ενίσχυσής της εφαρμογής με νέες δυνατότητες. Εμπλουτίζουμε την ταξιδιωτική πληροφορία συνεχώς, ενώ ιδιαίτερα σημαντικό είναι να αξιοποιήσουν την εφαρμογή οι ελληνικές επιχειρήσεις, προκειμένου να προβληθούν δωρεάν. Θέλουμε το Visit Greece App να γίνει ένα χρηστικό εργαλείο για όποιον αποφασίσει να το αξιοποιήσει για την επιχείρησή του. Το επόμενο διάστημα θα δείτε και άλλες νέες δυνατότητες που θα προσθέσουμε στην εφαρμογή, καθιστώντας την ακόμα πιο ελκυστική.
Η πανδημία έχει διαμορφώσει ένα κλίμα ανασφάλειας και φόβου σχετικά με τα ταξίδια, παρά το γεγονός ότι οι ξενοδόχοι στην Ελλάδα εφάρμοσαν αποτελεσματικά τα υγειονομικά πρωτόκολλα τη χρονιά που μας πέρασε. Πως βοήθησε το Visit Greece App και πώς ο ΕΟΤ θα ανταποκριθεί στις νέες ανάγκες;
Το 2020 ήταν μία πρωτοφανής χρονιά με πολλές ιδιαιτερότητες. Η ασφάλεια του προορισμού έπαιξε καθοριστικό ρόλο πέρυσι στην επιλογή χώρας διακοπών από τους λίγους που αποφάσισαν να ταξιδέψουν. Η κυβέρνηση εφάρμοσε πολύ προσεκτικά και μελετημένα έναν οδικό χάρτη ανοίγματος του τουρισμού με ασφάλεια και τα κατάφερε καλά, κατά γενική ομολογία. Τα 4,2 δισ. έσοδα που έφερε ο τουρισμός πέρυσι δεν είναι ευκαταφρόνητα. Τα καταφέραμε όμως, επειδή όλοι μαζί βάλαμε πλάτη: Κράτος, Συλλογικοί Φορείς του τουρισμού, Αυτοδιοίκηση, επιχειρήσεις και εργαζόμενοι. Ανάμεσα στις προτεραιότητες του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ ήταν η εμπεριστατωμένη ενημέρωση των επισκεπτών για τα υγειονομικά πρωτόκολλα και τις διαδικασίες ταξιδιού και σε αυτό το Visit Greece App είχε καθοριστική συμβολή.
Θα μπορέσει στη φετινή σεζόν, ο τουριστικός κλάδος να κεφαλαιοποιήσει το success story της Ελλάδος που επιτεύχθηκε το 2020;
Η φετινή σεζόν θα είναι αρκετά διαφορετική από την περυσινή και θα αποφύγω, όπως πάντα, τις προβλέψεις. Πράγματι έχουμε μία σημαντική παρακαταθήκη με το ασφαλές άνοιγμα πέρυσι και την διατήρηση της καλής φήμης της χώρας μας στο εξωτερικό. Δεν μπορούμε, όμως, να σταθούμε μόνο σε αυτό. Θα αξιοποιήσουμε όλα τα όπλα που έχουμε στην διάθεσή μας. Ειδικά όσον αφορά τον ΕΟΤ πάντως, έχουμε έτοιμο το στρατηγικό σχέδιο προβολής μας για το 2021 και ετοιμάζουμε την υλοποίηση μιας καμπάνιας μακράς διάρκειας, στοχευμένης σε συγκεκριμένες χώρες και κοινά, η οποία θα εστιάσει στα συγκριτικά πλεονεκτήματα της χώρας μας.
Ενισχύουμε, επίσης, τη συνεργασία μας με αεροπορικές και tour operators για προγράμματα συνδιαφήμισης προκειμένου να ενισχύσουμε την χώρα ως επιλογή ταξιδιού και διακοπών. Θα βάλουμε τα δυνατά μας και είμαι αισιόδοξος ότι η φετινή σεζόν θα είναι καλύτερη από την περυσινή.
Ποια θα είναι η επικοινωνιακή στρατηγική για το 2021 ; Ποια τα πλάνα και τα επόμενα βήματα; Τι ρόλο θα έχει το Visit Greece app σε αυτό το πλάνο;
Τρεις είναι οι βασικοί άξονες της διαφημιστικής μας εκστρατείας. Κατ΄αρχήν εμπλουτίζουμε το μοντέλο ‘’ήλιος και θάλασσα’’, το οποίο προφανώς παραμένει ο πυρήνας μας, επενδύοντας παράλληλα στην αυθεντικότητα και την ταυτότητα της χώρας μας ως δωδεκάμηνου προορισμού. Δεύτερον, αξιοποιούμε όλα τα δεδομένα, τα οποία έχουμε στην διάθεσή μας σε πραγματικό χρόνο, με μια προσωποποιημένη σχεδόν προσέγγιση κοινών και αγορών, ώστε το μήνυμά μας να διαχέεται όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται. Τρίτος άξονας της εκστρατείας μας είναι η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα, ανάλογα με τα ειδικά δεδομένα που μας επιβάλλουν οι δύσκολες συνθήκες της πανδημίας, ώστε να πιάνουν τόπο και τα χρήματα του φορολογούμενου. Η Ελλάδα είναι ένας από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς στον κόσμο, ένας τόπος που έχει πολύ περισσότερα να δώσει στον επισκέπτη από αυτά που ίσως γνωρίζει πριν φτάσει στη χώρα μας. Η Ελλάδα είναι ένας προορισμός που μπορεί να προσφέρει όσα θελήσει ο ταξιδιώτης κι αυτό θα φροντίσουμε στον ΕΟΤ να το δείξουμε έγκαιρα και έξυπνα στον κόσμο. Προφανώς και το Visit Greece App θα παίξει πρωταγωνιστικό ρόλο και στην φετινή προβολή του τουριστικού μας προϊόντος στο εξωτερικό.