Η Μύκονος και η Σαντορίνη αποτελούν δύο premium προορισμούς της χώρας, με αποτέλεσμα στο peak της καλοκαιρινής σεζόν, οι υφιστάμενες υποδομές είναι στα όριά τους, από το οδικό δίκτυο, την ενέργεια, την ύδρευση, τα απορρίμματα μέχρι και τις υποδομές εισόδου των λιμανιών, αφού τα νέα αεροδρόμια παραδόθηκαν πολύ πρόσφατα. Στο πλαίσιο αυτό, η αντιμετώπιση της πίεσης που υφίστανται στις περιόδους αιχμής τα νησιά είναι πλέον βασική προτεραιότητα. Οι αυξανόμενες τουριστικές ροές οι οποίες παρατηρούνται σε Μύκονο και Σαντορίνη, σε συνδυασμό με την ανεπάρκεια υφιστάμενων υποδομών, έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής του μόνιμου πληθυσμού και στα δύο νησιά, καθώς και στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν τους.
Η μελέτη η οποία προέκυψε μετά από διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς καθώς και την αξιοποίηση υφιστάμενων αναλύσεων των Δήμων Θήρας και Μυκόνου, του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), των Στρατηγικών Μελετών Περιβαλλοντικών Επενδύσεων για τις Στρατηγικές Επενδύσεις κ.α. προβλέπει 15 παρεμβάσεις για τη Μύκονο και 19 για τη Σαντορίνη, με 12 από αυτές να είναι κοινές και για τα δύο νησιά. Τα πρώτα πορίσματα έχουν ήδη παρουσιαστεί στον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, ο οποίος είχε θέσει από νωρίς το πλαίσιο.