Διακοπές σε μήνες χαμηλότερης ζήτησης επιλέγουν οι ταξιδιώτες

Η Mastercard, γνωστοποίησε τα αποτελέσματα της έκθεσης Travel Trends του Mastercard Economics Institute. Στα βασικά ευρήματα για τη χρονιά που διανύουμε συγκαταλέγονται, η μετατόπιση των τάσεων από τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού σε μήνες χαμηλότερης ζήτησης, ενώ ειδική αναφορά γίνεται σε δημοφιλή μεσογειακά τουριστικά θέρετρα. Αναλυτικότερα, η επέκταση της σεζόν αποδίδεται κυρίως σε κλιματικούς και κοινωνικούς παράγοντες οι οποίοι συνδέονται με δύο σημαντικές δημογραφικές μετατοπίσεις: περισσότεροι συνταξιούχοι χωρίς εργασιακές υποχρεώσεις και περισσότερα νοικοκυριά με παιδιά, απαλλαγμένα από σχολικά προγράμματα.  Παράλληλα, προστίθεται η τάση που εμφανίζεται να υιοθετούν οι τουρίστες στην Ευρώπη, έχοντας προσθέσει κατά μέσο όρο δύο επιπλέον ημέρες στις συνολικές ημέρες των διακοπών τους.

Η έκθεση σημειώνει ταυτόχρονα, πως ο τουρισμός συνεχίζει να έχει καλύτερες επιδόσεις στις ευρωπαϊκές χώρες, εν μέρει καθοδηγούμενος από τους Αμερικανούς ταξιδιώτες. Ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στην Ευρώπη ανήλθε συνολικά σε 2,91 δισεκατομμύρια το 2023, έναντι 2,88 δισεκατομμυρίων το 2019. Τα ποσοστά των Αμερικανών τουριστών που επισκέπτονται την Ευρώπη έχουν σημειώσει επίσης αύξηση: το μερίδιο των ΗΠΑ στις αφίξεις στην Ισπανία αυξήθηκε από 4% το 2019 σε 5% το 2023, στην Πορτογαλία από 6% σε 9%, στο Ηνωμένο Βασίλειο από 13% σε 16%. Στην Ευρώπη, το Μόναχο κατατάσσεται ως ο κορυφαίος δημοφιλής προορισμός για αυτό το καλοκαίρι. Ακολουθούν τα Τίρανα (Αλβανία), η Νίκαια (Γαλλία), η Κέρκυρα (Ελλάδα) και η Κωνσταντινούπολη (Τουρκία). Το 2024, οι φθηνότεροι παραθαλάσσιοι προορισμοί της Αλβανίας, της Κροατίας και της Τουρκίας καταγράφουν από τις υψηλότερες αυξήσεις στην αεροπορική κίνηση.

Exit mobile version